سایت خبری تحلیلی کیهان نوین
محکومیت هشت زن به جرم قاچاق مواد مخدر به بیش از ده سال حبس در افغانستان

محکومیت هشت زن به جرم قاچاق مواد مخدر به بیش از ده سال حبس در افغانستان

دادستانی مبارزه با جرایم مسکرات و مواد مخدر از بازداشت و محاکمه هشت زن به جرم قاچاق مواد مخدر در افغانستان خبر داده است.
23a78343-53fe-4ec4-8643-e752f4d83acc_mw800_sکیهان نوین: یارمحمد حسین خیل، رییس این اداره در کابل به خبرنگاران گفت که این زنان در مدت چهار ماه گذشته هنگام قاچاق مواد مخدر بازداشت شدند.

آقای حسین خیل می گوید که اغلب این خانم ها اضافه از ده کیلوگرام تریاک قاچاق می کردند، به گفته او مطابق قانون هر کدام این زنان به بیش از ده سال زندان محکوم شده اند.

او گفت: “این زنان قاچاقچی واسکت های را برای شان تهیه کرده بودند که در آن تریاک جابجا می کردند و تلاشی کردن آنها کار ساده ای نیست.”

زنان در افغانستان معمولا هنگام سفر بازرسی بدنی نمی شوند و به نظر می رسد که نگاه متفاوت به زنان در کشور باعث شده است که برخی آنها به قاچاق مواد مخدر رو آورند.

یارمحمد حسین خیل می گوید که در چهار ماه گذشته، ٣٢ تن از نیروهای امنیتی نیز به جرم قاچاق مواد مخدر بازداشت شدند.

آقای حسین خیل گفت: “یک قوماندان اردوی ملی ۱۹ کیلوگرام مواد مخدر را به موتر هاموی (موتر نظامی نفر بر) جاسازی کرده بود و می خواست انرا به به ننگرهار انتقال دهد که در بغلان بازداشت شد، همچنان تعداد نیروهای امنیتی هم مقدار تریاک را در همین نوع موتر جابجا کرده بودند و می خواستند که انرا به مزار انتقال دهند که توسط پولیس در سمنگان متوقف و بازداشت شد.”

او به سنگین ترین پرونده قاچاق مواد مخدر چند نظامی افغان اشاره کرد که ۲۶۳ کیلوگرام هیرویین را در یک موتر هاموی، جاسازی کرده بودند و قصد قاچاق آنرا داشتند، ارزش این مقدار مواد مخدر بیش از ششصدهزاردالر امریکایی خوانده شده است.

رییس دادستانی مبارزه با جرایم مسکرات و مواد مخدر می گوید که او برای رهایی این نظامیان به شدت زیر فشار بوده و افراد خاصی برای رهایی آنها وساطت و واسطه شدند که آنها آزاد شوند، اما به گفته حسین خیل قانون بالای آنها تطبیق شد.

دادستانی مبارزه با جرام مسکرات و مواد مخدر از بازداشت و محاکمه هشت زن به جرم قاچاق مواد مخدر در افغانستان خبر داده است.

کیهان نوین ققنوسی است که از خاکستر کیهان غصب شده توسط جمهوری اسلامی و فریاد آزادیخواهی ملت ایران متولد شده و با هدف مرتبط ساختن ایرانیان پراکنده در همه ی کشور ها و آگاه ساختن آنان از اوضاع و احوال و آنچه به ایران مربوط است، نفس می کشد.'