سایت خبری تحلیلی کیهان نوین
دستور وزیر نفت جمهوری اسلامی به افزایش ۵۰۰ هزار بشکه‌ای تولید نفت

دستور وزیر نفت جمهوری اسلامی به افزایش ۵۰۰ هزار بشکه‌ای تولید نفت

بیژن نامدار زنگنه وزیر نفت جمهوری اسلامی در نامه‌ای به مدیران شرکت‌های بهره بردار نفت و گاز، امور بین‌الملل شرکت نفت و شرکت پایانه‌های نفتی این کشور دستور افزایش ۵۰۰ هزار بشکه‌ای تولید و صادرات روزانه نفت را صادر کرد.

imagesکیهان نوین: این دستور چند هفته پس از دستیابی جمهوری اسلامی و کشورهای عضو گروه ۱+۵ به توافق هسته‌ای صادر می‌شود. بنا بر این توافق قرار است در برابر محدودیت فعالیت‌های اتمی جمهوری اسلامی، عمده تحریم‌های اعمال شده علیه این کشور لغو شود. تحریم صنعت نفت ایران از جمله این تحریم‌ها است.

بیژن نامدار زنگنه با صدور دستوراتی به مدیران عامل شرکت‌های بهره بردار نفت و گاز، مدیریت امور بین‌الملل شرکت نفت و شرکت پایانه‌های نفتی خواستار افزایش ۵۰۰ هزار بشکه‌ای تولید و صادرات روزانه نفت ایران شده است.

بیژن عالی پور مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب ایران به عنوان بزرگترین شرکت بهره بردار نفتی این کشور با بیان اینکه هم اکنون تمام برنامه‌های لازم برای افزایش تولید نفت و گاز در مناطق نفت‌خیز جنوب تدوین شده است، گفت: «عملیات بازگشت به سقف پیش از تحریم در کمترین زمان ممکن انجام خواهد شد.»

این عضو هیات مدیره شرکت ملی نفت ایران با اعلام اینکه مناطق نفت‌خیز جنوب به عنوان بزرگترین تولید کننده نفت ایران، حدود ۸۳ درصد نفت و ۱۶ درصد گاز کشور را تامین می کند، اظهار داشت: «با توجه به توافق انجام شده و لغو تحریم‌ها و همچنین فراهم شدن زمینه صادرات بیشتر نفت، آمادگی داریم در مدت ۳ روز توان تولید نفت خام را به میزان حداکثری که مورد نظر وزیر نفت است، افزایش دهیم.»

کیهان نوین ققنوسی است که از خاکستر کیهان غصب شده توسط جمهوری اسلامی و فریاد آزادیخواهی ملت ایران متولد شده و با هدف مرتبط ساختن ایرانیان پراکنده در همه ی کشور ها و آگاه ساختن آنان از اوضاع و احوال و آنچه به ایران مربوط است، نفس می کشد.'