سایت خبری تحلیلی کیهان نوین
شکایت اسفندیار رحیم مشایی از مصطفی پورمحمدی

شکایت اسفندیار رحیم مشایی از مصطفی پورمحمدی

در پی سخنان مصطفی پورمحمدی، وزیر دادگستری ایران درباره نقش اسفندیار رحیم مشایی، رئیس دفتر رئیس‌جمهور پیشین ایران در فساد سه هزار میلیارد تومانی، رحیم مشایی از پورمحمدی شکایت می‌کند.

mashayi-310x135کیهان نوین: وب‌سایت «دولت بهار»، نزدیک به محمود احمدی‌نژاد، رئیس‌جمهور پیشین ایران، شامگاه پنج‌شنبه ۱۵ مردادماه، ضمن اعلام این خبر نوشته است: «اتهام‌زنی مصطفی پورمحمدی در حالی است که قوه قضائیه به این پرونده بزرگ رسیدگی کرده و احکام صادره نیز اجرا و برخی محکومان از جمله مه‌آفرید امیرخسروی اعدام شده‌اند و این قوه رسیدگی قاطع به این پرونده را از افتخارات خود می‌داند.»

رسوایی بزرگ اقتصادی در ایران موسوم به اختلاس سه هزار میلیارد تومانی که در شهریور ۱۳۹۰ برملا شد، در پیوند با فعالیت‌های گروهی از فعالان اقتصادی و دست‌اندرکاران سیستم بانکی تحت عنوان «گروه امیر منصور آریا» به مسئولیت مه‌آفرید امیرخسروی بود که به باز کردن اعتبارنامه‌های بازرگانی (ال‌سی‌) جعلی و دریافت وام‌های کلان بانکی متهم شدند.

مه‌آفرید امیرخسروی، متهم ردیف اول پرونده این اختلاس در سحرگاه شنبه سوم خرداد ۱۳۹۳ اعدام شد. او در ۲۷ شهریور ۱۳۹۰ دستگیر شده بود.

مصطفی پورمحمدی، رئیس پیشین سازمان بازرسی کل کشور، وزیر کشور دولت احمدی‌نژاد و وزیر دادگستری کنونی ۱۴ مردادماه جاری در گفت‌وگو با روزنامه «ایران» گفت اسفندیار رحیم مشایی به‌عنوان رییس دفتر احمدی نژاد در پرونده اختلاس سه هزار میلیارد دلاری نقش قابل توجهی داشته است.

پورمحمدی در این مصاحبه گفت گزارش‌ها درباره فسادهای مالی را در زمان احمدی‌نژاد ارسال می‌کرده اما احمدی‌نژاد آن‌ها را نمی‌خوانده است. به‌گفته او پس از مدتی رحیم مشایی که در آن زمان رئیس دفتر احمدی‌نژاد بود به او می‌نوشت که «فلان نامه یا گزارش برای پیگیری به فلان وزیر مربوطه ارجاع شده است».

وزیر دادگستری درباره این‌که چرا نام مشایی را آورده، گفت: «به هر حال ایشان رئیس دفتر آقای احمدی‌نژاد بوده‌اند و در پرونده سه هزار میلیاردی نقش قابل توجهی داشته‌اند. در واگذاری فولاد و پروژه تهاتر دو طبقه‌کردن جاده چالوس به نور، جلسه‌ای در هتل استقلال به دستور مستقیم آقای مشایی بود. آقای مشایی نامه داده بودند و نقش قابل توجهی داشتند.»

وب‌سایت «دولت بهار» نوشته است: «مشخص نیست پورمحمدی با چه انگیزه و استدلالی نبش قبر کرده و عملاً کفایت قوه قضائیه را در رسیدگی به پرونده فساد سه هزار میلیاردی زیر سئوال می‌برد.»

«دولت بهار» افزوده است: «از آن‌جا که دوران بزن و در رو گذشته است، این وزیر بنفش نیز باید پاسخگوی اظهارات خلاف واقع خود در محاکم قضایی باشد.»

کیهان نوین ققنوسی است که از خاکستر کیهان غصب شده توسط جمهوری اسلامی و فریاد آزادیخواهی ملت ایران متولد شده و با هدف مرتبط ساختن ایرانیان پراکنده در همه ی کشور ها و آگاه ساختن آنان از اوضاع و احوال و آنچه به ایران مربوط است، نفس می کشد.'