سایت خبری تحلیلی کیهان نوین
به گروگان گرفته شدن 230 نفر از اهالی شهرک القریتین توسط گروه تروریستی داعش

به گروگان گرفته شدن 230 نفر از اهالی شهرک القریتین توسط گروه تروریستی داعش

دیدبان حقوق بشر سوریه روز جمعه 7 اوت 2015 اعلام کرد، شبه نظامیان داعش پس از تصرف شهرک «القریتین» در حومه حمص 230 نفر که 60 تن از آنها مسیحی بودند را به گروگان گرفت.

IMG14541236کیهان نوین: عبدالرحمن رامی، مدیر دیدبان حقوق بشر سوریه به خبرگزاری فرانسه گفته است، ربوده شدگان 170 مسلمان سنی و 60 مسیحی هستند. داعش این تعداد را به جاسوسی برای رژیم اسد متهم کرده است.

شبه نظامیان داعش روز گذشته با هجوم گسترده ای ، شهرک «قریتین» به تصرف خود درآوردند.
مسیحیانی که از شهرک قریتین خارج و به دمشق پناه بردند می گویند پیش از آغاز انقلاب در اواسط ماه مارس 2011 بیش از 18 هزار سنی و 2000 مسیحی سریانی، کاتولیک و ارتدوکس، در این شهرک زندگی می کردند. اما اکنون تنها 300 نفر از جمعیت مسیحیان باقی مانده که این تعداد نیز با هجوم داعش با خطر مرگ تهدید می شوند.
رامی افزود: «داعش لیستی از افراد متهم به جاسوسی وتحت تعقیب این سازمان در دست داشت اما این گروه تروریستی تمام خانواده های که قصد فرار از منطقه درگیری را داشتند، به گروگان گرفت.
اهمیت استراتیژیکی شهرک «قریتین» از آن جهت است که این منطقه شهر باستانی تدمر را با منطقه شرقی القلمون در حومه دمشق مرتبط می سازد.
در ماه می گذشته نيز پس از اشغال شهر تدمر توسط داعش، سه نقاب پوش مسلح، جک مراد روحانی مسیحی و رئیس صومعه مارالیان در شهرک «القریتین را ربودند

کیهان نوین ققنوسی است که از خاکستر کیهان غصب شده توسط جمهوری اسلامی و فریاد آزادیخواهی ملت ایران متولد شده و با هدف مرتبط ساختن ایرانیان پراکنده در همه ی کشور ها و آگاه ساختن آنان از اوضاع و احوال و آنچه به ایران مربوط است، نفس می کشد.'