سایت خبری تحلیلی کیهان نوین
حمایت زنگنه در روابط تجارتی نفت با آمریکا

حمایت زنگنه در روابط تجارتی نفت با آمریکا

وزیر نفت ایران با ذکر این‌که «برای همکاری با آمریکایی‌ها محدودیتی نداریم» تأکید کرد که ایران برای همکاری با شرکت‌های نفتی خارجی هیچ محدودیتی برای هیچ کشوری از جمله آمریکا قائل نیست.

downloadکیهان نوین: بیژن نامدار زنگنه، وزیر نفت ایران، شنبه شب با حضور در یک برنامه تلویزیونی اعلام کرد که برای هیچ کشور و شرکتی محدودیت‌هایی نداریم و آمریکایی‌ها از سوی دولتشان در زمینه همکاری اقتصادی منع شدند.

وی گفت که ایجاد رقابت به سود ملت ما خواهد بود و منعی برای حضور شرکت‌های آمریکایی نداریم.

بر اساس قوانین آمریکا، شرکت‌های این کشور از سال ۱۹۹۵ اجازه مشارکت در پروژه‌های نفت و گاز ایران را ندارند.

اظهارات زنگنه در حالی بیان می‌شود که در چند ماه گذشته، به‌ویژه پس از توافق جامع هسته‌ای، برخی شرکت‌های بزرگ غربی از جمله توتال فرانسه، انی ایتالیا، بریتیش پترولیوم، شرکت هلندی-بریتانیایی رویال داچ شل و غیره اظهار امیدواری کرده‌اند که تحریم‌های غرب علیه ایران برچیده شود تا موضوع ورود دوباره به پروژه‌های ایران را بررسی کنند.

ایران می‌گوید که در ۵ سال آینده میادین نفت و گاز کشور نیاز به ۱۸۵ میلیارد دلار سرمایه‌گذاری دارد.

زنگنه دربارهٔ حضور شرکت‌های بزرگ دنیا در عرصه نفت ایران تأکید کرد که مدیران شرکت‌های بزرگ خارجی برای همکاری با ایران در زمینه نفت صحبت می‌کنند و ما نیز در مقابل به این کشورها اعلام می‌کنیم شرایط فرق کرده و باید سرمایه‌گذاری کنید.

وزیر نفت تأکید کرد که اصل حضور شرکت‌های درجه یک در ایران برای تقویت فناوری ملی است و پول، مراحل بعد است.

کیهان نوین ققنوسی است که از خاکستر کیهان غصب شده توسط جمهوری اسلامی و فریاد آزادیخواهی ملت ایران متولد شده و با هدف مرتبط ساختن ایرانیان پراکنده در همه ی کشور ها و آگاه ساختن آنان از اوضاع و احوال و آنچه به ایران مربوط است، نفس می کشد.'