سایت خبری تحلیلی کیهان نوین
اجرا نکردن مصوبه افزایش حق مسکن کارگران توسط دولت جمهوری اسلامی

اجرا نکردن مصوبه افزایش حق مسکن کارگران توسط دولت جمهوری اسلامی

حسن صادقی، معاون دبیرکل خانه کارگر گفته که دولت ایران مصوبه شورای عالی کار را در مورد افزایش حق مسکن کارگران به رسمیت نمی‌شناسد.

workers_labor2کیهان نوین: صادقی، امروز دوشنبه ۱۲ مرداد به خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) خبر داده که دولت مصوبه افزایش ۲۰ هزار تومانی حق مسکن کارگران را برای اجراشدن ابلاغ نمی‌کند.

شورای عالی کار در ایران تصویب کرده که حق مسکن کارگران افزایش پیدا کند اما این مصوبه هنوز اجرا نشده است.

حسن صادقی در همین باره گفته: «هیأت وزیران باید این مصوبه را تأیید و ابلاغ کند نه تصویب، زیرا شورای عالی کار یک نهاد به رسمیت شناخته شده است و مصوبات آن همه جنبه اجرایی دارد بنابر این نمی‌توان شورا را به رسمیت شناخت اما مصوبات قانونی‌اش را تأیید نکرد.»

معاون دبیرکل خانه کارگر بر این باور است که جامعه کارگری در ایران فدای «مصلحت‌اندیشی‌های اقتصادی و اجتماعی» می‌شوند و دولت نیز در مورد مسایل کارگری در تصمیم‌گیری‌ها دوگانه رفتار می‌کند.

به گفته صادقی، دولت می‌گوید اگر۲۰ هزار تومان حق مسکن کارگران به تصویب برسد کارکنان دولت نیز «مدعی می‌شوند».

او از «مصلحت‌گرایی به جای قانون‌گرایی»  انتقاد کرده و افزوده: «آن‌چه امروز در دنیا ساری و جاری است حفظ مصلحت دولت‌ها نیست بلکه اجرای قانون است و کشورها هرگز قانون‌گرایی را فدای مصلحت خود نمی‌کنند.»

کیهان نوین ققنوسی است که از خاکستر کیهان غصب شده توسط جمهوری اسلامی و فریاد آزادیخواهی ملت ایران متولد شده و با هدف مرتبط ساختن ایرانیان پراکنده در همه ی کشور ها و آگاه ساختن آنان از اوضاع و احوال و آنچه به ایران مربوط است، نفس می کشد.'