سایت خبری تحلیلی کیهان نوین
۲۰۰ زن زندانی در زندان های کشور به علت جرایم غیرعمد

۲۰۰ زن زندانی در زندان های کشور به علت جرایم غیرعمد

معاون ستاد دیه گفت که اکنون ۲۰۰ زندانی زن جرایم غیر عمد در زندان های کشور دوران محکومیت خود را سپری می کنند.

861807_origکیهان نوین: محمدعلی ساری، اظهار کرد: “این زنان بیشتر به علت محکومیت های مالی و ناتوانی در پرداخت آن در زندان ها تحمل حبس می کنند”.

وی با بیان اینکه این زندانیان اکنون در انتظار کمک خیران هستند، افزود: “با توجه به اینکه حضور نداشتن زن در خانه آسیب جدی به کانون خانواده وارد می کند از همین رو بانوان از اولویت آزادی برخوردارند”.

معاون ستاد دیه از نیکوکاران خواستار مشارکت بیشتر برای آزادی زندانیان جرایم غیرعمد شد.

وی در بخش دیگری بر تخفیف شکات در پرداخت بدهی ها تاکید کرد و گفت: “اگر قدم هایی برای پرداخت بدهی به شکات و آزادی زندانیان جرایم غیرعمد برداشته شود شکات بخش زیادی از بدهی را تخفیف می دهند”.

وی افزود: “در سال جاری هشت هزار و ۱۰۰ نفر از زندانیان جرایم غیرعمد در زندان های سطح کشور محبوس هستند که میزان کل بدهی آنان هفت هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال است”.

ساری اظهار کرد: “اما با توجه به اینکه شکات گذشت خوبی دارند می توان با سه هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال تمامی این زندانیان را آزاد کرد”.

وی گفت: “امسال در سطح کشور ۲۵۴ جشن گلریزان برگزار می شود که امیدوار هستیم بخش زیادی از این مددجویان به کانون گرم خانواده بازگردند”.

وی افزود: “حتی در نقاط محروم کشور از جمله سیستان و بلوچستان حدود ۱۷ جشن گلریزان در ماه رمضان امسال برگزار شد”.

معاون ستاد دیه بر فرهنگ سازی مشارکت در آزادی زندانیان جرایم غیر عمد تاکید کرد و گفت: “باید این امر در خانواده ها به یک فرهنگ تبدیل شود”.

پارسال هشت هزار و ۶۰۰ نفر از زندانیان جرایم غیر عمد از زندان های کشور آزاد شده بودند.

کیهان نوین ققنوسی است که از خاکستر کیهان غصب شده توسط جمهوری اسلامی و فریاد آزادیخواهی ملت ایران متولد شده و با هدف مرتبط ساختن ایرانیان پراکنده در همه ی کشور ها و آگاه ساختن آنان از اوضاع و احوال و آنچه به ایران مربوط است، نفس می کشد.'