سایت خبری تحلیلی کیهان نوین
پاسخ منفی جمهوری اسلامی نسبت به درخواست وزيرامور خارجه فرانسه

پاسخ منفی جمهوری اسلامی نسبت به درخواست وزيرامور خارجه فرانسه

به گزارش روزنامه الحیات چاپ لندن، جمهوری اسلامی به دعوت لوران فابیوس وزیر امور خارجه فرانسه برای همکاری درباره انتخاب رئیس جمهور جدید لبنان پاسخ مثبت نداده است.

imageكيهان نوين: این روزنامه نوشت: رژیم تهران به دعوت لوران فابیوس برای درخواست از متحدان لبنانی اش درباره تسهیل انتخاب رئیس جمهور جدید در این کشور پاسخ مثبت نداد.

منابع مطلع ایرانی به الحیات گفتند: فابیوس روز گذشته در دیدار با محمد جواد ظریف، بحران ریاست جمهوری در لبنان را مطرح کرد و از او خواست تلاش لازم را برای پایان دادن به این بحران انجام دهد.

ظریف به فابیوس اطلاع داد تماس با طرف های لبنانی نزدیک به تهران (حزب الله) و راضی کردن آنان به حل بحران ریاست جمهوری برعهده وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی نیست. ظریف به فابیوس پیشنهاد کرد این مسئله را در دیدار با روحانی مطرح کند.

الحیات افزود: با اینکه فابیوس در دیدار با روحانی هم مسئله انتخاب رئیس جمهور جدید لبنان را مطرح کرد، روحانی به این مسئله اشاره نکرد و فقط بطور کلی درباره پیامدهای توافقنامه هسته ای سخن گفت.

کیهان نوین ققنوسی است که از خاکستر کیهان غصب شده توسط جمهوری اسلامی و فریاد آزادیخواهی ملت ایران متولد شده و با هدف مرتبط ساختن ایرانیان پراکنده در همه ی کشور ها و آگاه ساختن آنان از اوضاع و احوال و آنچه به ایران مربوط است، نفس می کشد.'