سایت خبری تحلیلی کیهان نوین
موضع گيری احمدی نژاد نسبت به حملات اخير به دولت قبلی

موضع گيری احمدی نژاد نسبت به حملات اخير به دولت قبلی

محمود احمدی‌نژاد در گردهمایی طرفدارانش علیه کسانی سخن گفت که به دولت‌های نهم و دهم حمله می‌کنند. او گفت این افراد «انگیزه‌های نادرستی» دارند.

imageكيهان نوين: گردهمایی طرفداران احمدی‌نژاد صبح روز پنج‌شنبه ۸ مرداد با عنوان «نشست سراسری تبیین مبانی و آرمان‌های انقلاب اسلامی و امام» در دانشگاه ایرانیان، دانشگاهی که محمود احمدی‌نژاد و همفکرانش تأسیس کرده‌اند، برگزار شد.

سخنران اصلی این گردهمایی احمدی‌نژاد بود. او گفت: «امروز هرکس در وجودش انگیزه نادرستی دارد، بهانه‌ای پیدا می‌کند برای هجمه و توهین به دولت‌های نهم و دهم، هر کس هرچه در دست دارد می‌زند، یک نفر سنگ و دیگری لگد می‌زند، یکی با شمشیر و دیگری با نیزه می‌زند، در واقع از شش جهت هجوم آورده‌اند.»

در روزهای اخیر تنش میان دست‌اندرکاران دولت حسن روحانی و احمدی‌نژاد و اطرافیانش شدت گرفته است. وکیل احمدی‌نژاد از اسحاق جهانگیری، رئیس ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادی به دلیل آن‌چه «تخریب باورهای مردم و تشویش در اذهان عمومی و اقدام به طرح اتهامات بی‌اساس علیه دولت قبل» نامید، شکایت کرد.

دفتر اسحاق جهانگیری نیز اعلام کرد که از طرح شکایت احمدی‌نژاد در دستگاه قضایی استقبال کرده و «مستندات تخلفات و سوء مدیریت‌های احمدی‌نژاد» را به مرجع قضایی تسلیم خواهد کرد.

در پی آن محمدباقر نوبخت، سخنگوی دولت روز سه‌شنبه ششم مردادماه در نشست رسانه‌ای خود از محمود احمدی‌نژاد خواست تا مسئولیت تخلفات گذشته را بپذیرد.

او گفت: «آن‌چه تاکنون اعلام شده یک از هزاران بوده، چرا که ما نمی‌خواستیم این بحث‌ها را رسانه‌ای کنیم. از این دوستان می‌خواهیم که دفاعیات خود را به قوه قضائیه منعکس کنند، ما هم آنچه را داوری و قضاوت دادگاه‌ها و محاکم قضایی باشد، پذیرا هستیم.»

کیهان نوین ققنوسی است که از خاکستر کیهان غصب شده توسط جمهوری اسلامی و فریاد آزادیخواهی ملت ایران متولد شده و با هدف مرتبط ساختن ایرانیان پراکنده در همه ی کشور ها و آگاه ساختن آنان از اوضاع و احوال و آنچه به ایران مربوط است، نفس می کشد.'