سایت خبری تحلیلی کیهان نوین
تعطیلی مجلس سنای افغانستان در اعتراض به وضع بد امنیتی

تعطیلی مجلس سنای افغانستان در اعتراض به وضع بد امنیتی

نمایندگان مجلس سنای افغانستان در اعتراض به افزایش ناامنی‌ها در این کشور برای یک روز این مجلس را تعطیل کردند.

hämtaکیهان نوین: فضل هادی مسلمیار، رئیس مجلس سنا در آغاز نشست عمومی امروز این مجلس در مورد حادثه اخیر در ولسوالی جلریز ولایت میدان وردک صحبت کرد.

او گفت: “جلریز به شهر کابل بسیار نزدیک است. درگیری هم دو یا سه ساعت نبود. ۴۸ ساعت درگیری دوام یافت اما هیچ کمکی به سربازان نرسید و در نتیجه همه آنها کشته شدند. مطمئنا این یک دسیسه بوده.”

گفته می‌شود که در این رویداد دست‌کم ۲۲ پلیس محلی کشته شدند که شماری از آنها گردن زده شده و یا مثله شده‌اند.

جلریز در غرب کابل واقع شده و تنها ۶۰ کیلومتر از پایتخت فاصله دارد.

رئیس مجلس سنای افغانستان گفت که بی‌توجهی مقامات امنیتی در ولایات مختلف این کشور در این اواخر دیده شده و آنها حتی حاضر نمی‌شوند برای پاسخگویی در مجلس حاضر شوند.

او اعلام کرد که در اعتراض به “افزایش ناامنی‌ها و بی‌تفاوتی مقامات امنیتی”، مجلس سنا برای یک روز تعطیل می‌شود.

آقای مسلمیار گفت: “اگر حکومت به اعتراضات ما توجهی نکند، در جلسه عمومی آینده مجلس سنا تصمیم می‌گیریم که وجود ما هیچ فایده‌ای دارد یا نه؟”

اعضای مجلس می‌گویند چندین بار مقام‌های ارشد امنیتی را برای پاسخگویی به مجلس فراخوانده‌اند اما حرف و تصامیم آنها از سوی حکومت جدی گرفته نشده است.

به دنبال ناامنی‌های چند هفته اخیر در افغانستان، وزیر داخله (کشور)، رئیس امنیت ملی افغانستان و لوی درستیز (رئیس ستاد ارتش وزارت دفاع) به هر دو اتاق پارلمان فراخوانده شده بودند.

کیهان نوین ققنوسی است که از خاکستر کیهان غصب شده توسط جمهوری اسلامی و فریاد آزادیخواهی ملت ایران متولد شده و با هدف مرتبط ساختن ایرانیان پراکنده در همه ی کشور ها و آگاه ساختن آنان از اوضاع و احوال و آنچه به ایران مربوط است، نفس می کشد.'