سایت خبری تحلیلی کیهان نوین
زنان، تشکیل دهنده جمعیت یک سومی متکدیان در ایران

زنان، تشکیل دهنده جمعیت یک سومی متکدیان در ایران

۱۵ درصد بی‌خانمان‌های تهران و ۳۷ درصد کل متکدیان در ایران، زن هستند. خبرگزاری دانشجویان ایران، ایسنا، یکشنبه ۲۱ تیر گزارش داد، شهرداری تهران تا اواخر سال ۹۳ حدود ۲۵۰ تن از متکدیان تهران را جمع‌آوری کرده و به بهزیستی انتقال داده است.

39057_708کیهان نوین: حبیب الله مسعودی، معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی ایران با اشاره به این که کودکان کمتر از ۱۸ سال بر اساس قانون نباید در مراکز اسکان موقت شهرداری‌ها وارد شوند، مسئولیت نگهداری از کودکان خیابانی را بر عهده سازمان بهزیستی ایران دانست و درباره معتادان بی‌خانمان گفت: «معتادان متجاهر نیز برای ترک اجباری به ستاد مبارزه با موادمخدر ارجاع داده خواهند شد.»

در آبان ۹۳، رضا جهانگیری‌فر، معاون توسعه و خدمات اجتماغی سازمان رفاه، خدمات و مشارکت‌های اجتماعی شهرداری تهران وعده داده بود که تا آذرماه گذشته مرکزی با ظرفیت ۱۵۰ نفر با نام «خانه گرم» برای زنان بی‌خانمان تهران احداث شود.

فرزاد هوشیار پارسیان، مدیرعامل سازمان رفاه، خدمات و مشارکت‌های اجتماعی نیز جمعه ۱۲ تیر، از راه‌اندازی بانک اطلاعاتی متکدیان تهران خبر داد.

نزدیک به ۷۰ درصد متکدیان و بی‌خانمان‌ها در تهران، غیر تهرانی هستند.

طی هفته گذشته چندین شهر بزرگ در ایران از جمله شهرهای تهران، کرج، قم، زاهدان، اصفهان به طرح ضربتی «جمع‌آوری متکدیان» پیوسته‌اند.

کیهان نوین ققنوسی است که از خاکستر کیهان غصب شده توسط جمهوری اسلامی و فریاد آزادیخواهی ملت ایران متولد شده و با هدف مرتبط ساختن ایرانیان پراکنده در همه ی کشور ها و آگاه ساختن آنان از اوضاع و احوال و آنچه به ایران مربوط است، نفس می کشد.'