سایت خبری تحلیلی کیهان نوین
پیوستن ده‌ها قبیله سنی در عراق به داعش به علت ترس از جمهوری اسلامی

پیوستن ده‌ها قبیله سنی در عراق به داعش به علت ترس از جمهوری اسلامی

گروه “دولت اسلامی” به‌تازگی ویدئویی از نشست قبایل سنی در استان انبار عراق را منتشر کرده که در آن سران ۵۰ قبیله به دلیل ترس از نفودجمهوری اسلامی  و شبه‌نظامیان شیعه در عراق با ابوبکر البغدادی، رهبر داعش اعلام بیعت می‌کنند.

داعش6-640x330کیهان نوین: در کنفرانس “ائتلاف ضد داعش” که به‌تازگی در پاریس برگزار شد، آمریکا و متحدانش اعلام کردند که گروه “دولت اسلامی” را نمی‌توان تنها از طریق “نظامی” شکست داد و باید در عرصه سیاسی نیز با جاذبه‌ی این “گروه تروریستی” برای مردم منطقه، به‌ویژه “پیروان اهل سنت” را مبارزه کرد.

اما برخلاف تلاش‌های بین‌المللی بسیاری از قبایل سنی در عراق و سوریه نسبت به “تبلیغات ضدداعش” بی‌اعتنا بوده و نه تنها از این گروه افراطی پشتیبانی می‌کنند، بلکه آماده همکاری با آنان هستند. پیشتر نیز ناظران سیاسی گفته بودند که بدون حمایت ساکنان منطقه امکان پیشروی “دولت اسلامی” در عراق و سوریه وجود ندارد.

گروه “دولت اسلامی” با انتشار ویدئویی از نشست سران دست‌کم ۵۰ قبیله سنی در استان انبار عراق، مدعی شد که سران این قبایل با ابوبکر بغدادی، خلیفه خودخوانده مسلمان جهان رهبر گروه “دولت اسلامی” بیعت کرده‌اند. در این ویدئو گفته می‌شود که این نشست در روز شنبه (۳۰ مه) در رمادی برگزار شده است.

Print Friendly

 

کیهان نوین ققنوسی است که از خاکستر کیهان غصب شده توسط جمهوری اسلامی و فریاد آزادیخواهی ملت ایران متولد شده و با هدف مرتبط ساختن ایرانیان پراکنده در همه ی کشور ها و آگاه ساختن آنان از اوضاع و احوال و آنچه به ایران مربوط است، نفس می کشد.'