سایت خبری تحلیلی کیهان نوین
فاجعه اعدامها در زندانهای جمهوری اسلامی

فاجعه اعدامها در زندانهای جمهوری اسلامی

اعدام‌‌های گروهی تنها در زندان قزل‌حصار در یک‌ماه اخیر از مرز ٨٠ نفر فراتر رفته به نحوی که مدافعان حقوق‌بشر نسبت به سکوت جهانی در قبال چنین اعمالی از سوی حکومت اسلامی ایران ابراز نگرانی جدی می‌کنند.

images(4)کیهان نوین: در همین ارتباط سازمان حقوق بشر ایران حکم اعدام‌ها را “بی‌سابقه” خوانده و اعلام کرده است: “جامعه جهانی باید با واکنش فوری از ادامه این فاجعه‌ی انسانی جلوگیری کند”.

چندی قبل نامه‌ای توسط ٢٢٠ نماینده‌ی پارلمان اروپا درباره‌ی وضعیت حقوق‌بشر در ایران انتشار یافته بود که در آن از حکومت اسلامی خواسته شده بود که “اقدامات ضروری” برای کاهش شمار اعدام‌ها انجام دهد.

این نامه در میان مجامع بین‌المللی مدافع حقوق‌بشر کمترین تأثیر برجای گذاشت.

برخی کارشناسان امور ایران معتقدند که نظام حاکم بر این کشور در مسائل بین‌المللی نظیر پرونده‌ی هسته‌ای، بهره‌برداری سیاسی می‌کند و فشار بر فعالان سیاسی، روزنامه‌نگاران و اقلیت‌های اتنیکی را افزایش می‌دهد.

با استناد ثبت شده تنها در ١٧ روز خردادماه، ٦٢ شهروند ایرانی در زندان‌های حکومت اسلامی اعدام شده‌اند.

سال گذشته میلادی بیش از ٧٠٠ نفر در ایران اعدام شدند.

کیهان نوین ققنوسی است که از خاکستر کیهان غصب شده توسط جمهوری اسلامی و فریاد آزادیخواهی ملت ایران متولد شده و با هدف مرتبط ساختن ایرانیان پراکنده در همه ی کشور ها و آگاه ساختن آنان از اوضاع و احوال و آنچه به ایران مربوط است، نفس می کشد.'