سایت خبری تحلیلی کیهان نوین
شکنجه زندانیان سیاسی و فاجعه‌ی انسانی در زندان‌های ایران

شکنجه زندانیان سیاسی و فاجعه‌ی انسانی در زندان‌های ایران

اجرای احکام اعدام در ایرانروند صعودی داشته و طی هفته‌های اخیر با سکوت معنادار مجامع بین‌المللی مدافع حقوق‌بشر همراه گشته است.

1248969525کیهان نوین: شمار اعدامها در ماه جاری در ایران از مرز ٦٠ تن گذشت.

یک زندانی کرد پیرو آیین “یاری” که به اعدام محکوم شده است نامه‌ی سرگشاده‌ای درباره اذیت و آزار، فشار بر خانواده و بلاتکلیفی خود منتشر کرد.

فردین حسینی که از اهالی صحنه در استان کرمانشاه می باشد از مهرماه ٨٨ که توسط مأموران وزارت اطلاعات هشتگرد بازداشت گردید در زندان‌های ایران مورد “شکنجه” قرار گرفته است.

وی در این نامه می گوید: “اتهام ترور” یکی از امامان جمعه را تکذیب و آن را “دام وزارت اطلاعات” می‌داند که موجب شده ٦ سال گذشته را در بلاتکلیفی سپری نماید.دادخواهی فردین حسینی از مسولان قضایی ایران و زندان مرکزی کرج تاکنون بی نتیجه بوده است.

اعدام قریب‌الوقوع فردین حسینی و استمداد از مجامع حقوق‌بشری در حالی است که در سه روز گذشته مقامات زندان قزلحصار کرج دستکم ٢٥ نفر، اکثراً با رده‌ی سنی ٢٥ تا ٣٥ ساله را برای اجرای حکم اعدام به سلول‌های انفرادی منتقل کرده‌اند.

کیهان نوین ققنوسی است که از خاکستر کیهان غصب شده توسط جمهوری اسلامی و فریاد آزادیخواهی ملت ایران متولد شده و با هدف مرتبط ساختن ایرانیان پراکنده در همه ی کشور ها و آگاه ساختن آنان از اوضاع و احوال و آنچه به ایران مربوط است، نفس می کشد.'