سایت خبری تحلیلی کیهان نوین

شرط جدید گروهی از نمایندگان کنگره آمریکا برای توافق هسته ای با جمهوری اسلامی

اد رویس رئیس جمهوریخواه کمیته امور خارجی مجلس نمایندگان آمریکا و گروهی از دیگر اعضای کنگره، در نامه‌ای  از باراک اوباما درخواست کردند  که راستی آزمایی باید در توافق جامع و نهایی با جمهوری اسلامی تضمین گردد.

5BED556B-BE82-4809-9BF7-641E4337F768_mw1024_s_nکیهان نوین: آقای رویس در گفتگو با خبرنگار صدای آمریکا، از کره شمالی به عنوان درسی عبرت  در این زمینه نام برد و گفت از آنجایی که راستی آزمایی در چارچوب توافق سال ۱۹۹۴ با آن کشور پیش بینی نشده بود، پیونگ یانگ توانست بطور پنهانی، هم از طریق تولید پلوتونیوم و هم اورانیوم غنی شده، توانایی ساخت سلاح هسته‌ای را به دست آورد.

وی افزود «بنابراین این گزینه ای است که ما باید در مذاکرات  با جمهوری اسلامی بر آن تاکید داشته باشیم. و به این دلیل است که اکثریتی از  دموکرات‌ها و تقریباً همه جمهوریخواهان، نامه من برای رئیس جمهوری را امضا کردند. این آن چیزی است که می‌خواهیم مذاکره کنندگان ما بر آن پافشاری کنند. این موضوع بسیار مهم است.»

تأکید رئیس کمیته امور خارجی مجلس نمایندگان آمریکا بر بازرسی از پایگاه‌ها و مراکزی است که احتمال می‌رود محل فعالیت‌های مشکوک مرتبط به تولید سلاح هسته‌ای باشند.

کیهان نوین ققنوسی است که از خاکستر کیهان غصب شده توسط جمهوری اسلامی و فریاد آزادیخواهی ملت ایران متولد شده و با هدف مرتبط ساختن ایرانیان پراکنده در همه ی کشور ها و آگاه ساختن آنان از اوضاع و احوال و آنچه به ایران مربوط است، نفس می کشد.'