سایت خبری تحلیلی کیهان نوین
امکان حذف محکومیت مینو مرتضی لنگرودی در دادگاه تجدید نظر

امکان حذف محکومیت مینو مرتضی لنگرودی در دادگاه تجدید نظر

مینو مرتاضی لنگرودی، عضو شورای فعالان ملی- مذهبی و از فعالان حقوق زنان که با دو اتهام به شش سال حبس و دو سال محرومیت از فعالیت سیاسی و مدنی محکوم شده است در اعتراض به حکمش تقاضای تجدید نظر داده است. یک منبع آگاه به وضعیت خانم لنگرودی به کمپین بین المللی حقوق بشر در ایران گفت آنها امیدوارند این حکم سنگین در مرحله تجدید نظر شکسته یا کلا حذف شود.

arton9996کیهان نوین: مینو مرتاضی لنگرودی، فعال حقوق زنان و از اعضای گروه (مادران صلح) در دادگاهی که در نیمه اردبیهشت ماه در شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب به ریاست قاضی صلواتی برگزار شد به دو اتهام اجتماع و تبانی به قصد بر هم زدن امنیت ملی «از طریق راه اندازی شورای فعالان ملی مذهبی» و تبلیغ علیه نظام به شش سال حبس و دو سال محرومیت از فعالیت های سیاسی و مدنی محکوم شد.

یک منبع آگاه به وضعیت خانم لنگرودی در خصوص مستنداتی که او به این دو اتهام محکوم شده به کمپین گفت: «فعالیت های خانم لنگرودی در چارچوب قانون بوده و تمام زندگیش نیز نشان می دهد که آدم تندرو و قانون شکنی نبوده  و الان نیز امیدوار به شکسته شدن حکم است.»

این منبع ادامه داد:‌ «خانم لنگرودی در طول سالهای اخیر چندین بار برای سوال و جواب به وزارت اطلاعات احضار شد و بر اساس گفتگوهایی که آنجا پیش آمده این پرونده برایش ساخته و اکنون به ۶ سال حبس محکوم شده است. ایشان هیچکدام از اتهاماتش را قبول ندارد.»

خانم لنگرودی پس از حوادث انتخابات ریاست جمهوری سال ۸۸ تاکنون بارها از سوی وزارت اطلاعات احضار شده است. او دی ماه ۱۳۹۲ به دادسرای شهید مقدس اوین احضار شد و در آنجا با حکم بازداشت مواجه شد اما به او گفته شد می تواند با قید قرار وثیقه به زندان نرود. برای آزادی او ۱۵۰ میلیون تومان وثیقه سپرده شد و او همان روز به خانه بازگشت.

مینو مرتاضی لنگرودی دارای کارشناس ارشد مطالعات زنان است. او که از فعالان حقوق زنان نیز به حساب می آید پس از حوادث انتخابات ریاست جمهوری ۸۸ یکی از کسانی بود که گروه مادران صلح را بنیان کرد. خانم لنگرودی همچنین عضو هیات مدیره انجمن دفاع از حقوق زندانیان نیز است.

کیهان نوین ققنوسی است که از خاکستر کیهان غصب شده توسط جمهوری اسلامی و فریاد آزادیخواهی ملت ایران متولد شده و با هدف مرتبط ساختن ایرانیان پراکنده در همه ی کشور ها و آگاه ساختن آنان از اوضاع و احوال و آنچه به ایران مربوط است، نفس می کشد.'