سایت خبری تحلیلی کیهان نوین
اعدام یک متهم به “قتل” در زندان مرکزی قزوین

اعدام یک متهم به “قتل” در زندان مرکزی قزوین

یک مرد که در پی اختلاف در قمار بازی به دلیل برد و باخت، دوستش را با چاقو کشته بود، با اجرای “حکم قصاص” در حضور اولیای دم به دار آویخته شد.

images(3)کیهان نوین: بیست و هشتم دی ماه ۱۳۹۱ زنگ پلیس ۱۱۰ خبر از وقوع یک فقره درگیری مطلع شدند که مأموران وقتی در صحنه درگیری حاضر شدند، با پیکر خون آلود فردی بر روی زمین مواجه شدند.

بررسی های لازم از سوی مأموران آغاز و هماهنگی های قضایی نیز انجام شد، مأموران دریافتند که چند نفر در حال قماربازی در منزل یکی از دوستانشان بر سر برد و باخت و بدهی بابت این برد و باخت درگیر می شوند.

“در این درگیری “حمیدی.ب” ۳۱ ساله که از “اراذل و اوباش” منطقه بود و دارای سوابق متعدد کیفیری نیز بوده، با ضربه چاقو دوستش را به قتل می رساند و چاقو را نیز حین فرار به پشت بام همسایه می اندازد که پس از دستگیری محل چاقو را به ماموران نشان می دهد.”

“متهم در بازجویی ها اعتراف به شرب خمر می کند و در عین حال اذعان می دارد که در حین ارتکاب جرم تسلط کامل بر اعمال و رفتار خود داشته است.”

پزشکی قانونی نیز در بررسی های علمی علت قتل را پارگی ریه عوارض ناشی از آن در اثر اصابت جسم برنده اعلام کرد.

دادگاه با توجه به شکایت ولی دم، کیفرخواست دادسرای عمومی و انقلاب قزوین، تقاضای قصاص نفس متهم را براساس ادله، قرائن و اعترافات متهم و غیره، مورد بررسی قرار داد و به استناد مواد ۱۷۱ و ۱۷۲ و بند الف ماده ۲۹۰ و مواد ۳۸۱ و ۴۷۱ و ۴۱۸ از قانون مجازت اسلامی، متهم را به یک بار “قصاص نفس” پای چوبه دار در محل زندان مرکزی قزوین محکوم کرد.

رأی صادره پس از تأیید ریاست محترم قوه قضائیه در زندان مرکزی قزوین به اجرادرآمد.

کیهان نوین ققنوسی است که از خاکستر کیهان غصب شده توسط جمهوری اسلامی و فریاد آزادیخواهی ملت ایران متولد شده و با هدف مرتبط ساختن ایرانیان پراکنده در همه ی کشور ها و آگاه ساختن آنان از اوضاع و احوال و آنچه به ایران مربوط است، نفس می کشد.'