سایت خبری تحلیلی کیهان نوین

محکومیت «آزار مداوم فعالان سندیکایی در ایران» از سوی برنامه نظارت بر حمایت از مدافعان حقوق بشر

برنامه نظارت بر حمایت از مدافعان حقوق بشر با انتشار بیانیه ای آنچه «آزار مداوم فعالان سندیکایی در ایران» نامید را‌ محکوم کرد.

obskargarihoghogh-e-basharکیهان نوین: در این برنامه نظارت بر حمایت از مدافعان حقوق بشر اشاره شد که در روزهای گذشته، محمود صالحی، عثمان اسماعیلی، پدرام نصراللهی، ابراهیم مددی و داود رضوی، فعالان کارگری در ایران بازداشت شده اند.

این نهاد حقوق بشری نوشت:‌ بازداشت ها در پی بیانیه های شماری از تشکل های مستقل که مشکلات و خواسته هایشان را مطرح کردند، رخ داده است.

به گفته برنامه نظارت بر حمایت از مدافعان حقوق بشر، این بازداشت ها به قصد جلوگیری از برگزاری آزادانه و مستقل جشن های اول ماه مه انجام شده است.

برنامه نظارت بر حمایت از مدافعان حقوق بشر ‌متشکل از فدراسیون بین المللی جامعه های حقوق بشر و سازمان جهانی مبارزه با شکنجه و جامعه دفاع از حقوق بشر در ایران است.

کیهان نوین ققنوسی است که از خاکستر کیهان غصب شده توسط جمهوری اسلامی و فریاد آزادیخواهی ملت ایران متولد شده و با هدف مرتبط ساختن ایرانیان پراکنده در همه ی کشور ها و آگاه ساختن آنان از اوضاع و احوال و آنچه به ایران مربوط است، نفس می کشد.'