سایت خبری تحلیلی کیهان نوین
انتقال حسین نورانى نژاد به بند هشت زندان اوین

انتقال حسین نورانى نژاد به بند هشت زندان اوین

حسین نورانى نژاد فعال سیاسى، و عضو جبهه مشارکت، به بند هشت زندان اوین منتقل شد.

hosein-noorani-nejad-2-300x191کیهان نوین: حسین نورانى نژاد عضو جبهه مشارکت، که هشتم اردیبهشت راهى زندان اوین شده بود، به بند هشت منتقل شد.

حسین نورانی نژاد در بیستم خرداد ٩٣ در شعبه ١۵ دادگاه انقلاب تهران به ریاست قاضى صلواتى محاکمه و به ۶ سال حبس تعزیرى محکوم شد، دادگاه تجدید نظر حبس تعزیرى وى را به یک سال کاهش داد.

این فعال سیاسی که سابقه بازداشت و زندانى شدن در سال ١٣٨٨ را نیز دارد براى ادامه تحصیل به کشور استرالیا سفر کرده بود و زمانى که براى دیدار همسر و فرزندش به ایران بازگشت با حکم بازداشت خود مواجه شد، این در حالى بود که مقامات دولت یازدهم وعده تسهیل شرایط بازگشت فعالان سیاسى به کشور را داده بودند.

گفتنی است بند هشت زندان اوین و تبعیدگاه جدید زندانیان سیاسى تهران، یکى از نامناسب ترین بندهاى اوین است که زندانیان سیاسى در آن در ازدحام و بدون امکانات، علیرغم اصل تفکیک جرائم با زندانیان جرائم غیرسیاسى یکجا نگهدارى مى شوند.

 

کیهان نوین ققنوسی است که از خاکستر کیهان غصب شده توسط جمهوری اسلامی و فریاد آزادیخواهی ملت ایران متولد شده و با هدف مرتبط ساختن ایرانیان پراکنده در همه ی کشور ها و آگاه ساختن آنان از اوضاع و احوال و آنچه به ایران مربوط است، نفس می کشد.'