سایت خبری تحلیلی کیهان نوین
اعمال فشار با محکومیت جدید برای کشیش فرشید فتحی

اعمال فشار با محکومیت جدید برای کشیش فرشید فتحی

با توجه به تائید حکم یکسال زندان اضافه برای کشیش فرشید فتحی و انتقال او به یک بند دیگر زندان به نظر می رسد مسئولان  امنیتی همچنان تصمیم دارند تا فشار بیشتری بر وی وارد کنند تا به هر بهانه ای مدت بیشتری او را در زندان نگه دارند.

imagesکیهان نوین: حکم جدید یکسال زندان برای کشیش فرشید فتحی که این هفته خبر تائید آن در شعبه ۳۶ دادگاه تجدید نظر منتشر شد، اکنون در زندان رجائی شهر کرج به وی ابلاغ گردید .

بنا به خبر دریافتی ماموران زندان همچنین کشیش فرشید فتحی و زندانی عقیدتی علیرضا سیدیان از دگر اندیشان غیر تثلیثی را به سالن دو، بند یک زندان رجایی شهر کرج منتقل کردند.

حکم جدید یکسال زندان اضافه کشیش فرشید فتحی مربوط به پرونده ای است که در بند ۳۵۰ زندان اوین، در پی وقایع ۲۸ فروردین ماه سال گذشته معروف به «پنج‌شنبه سیاه» در پی یورش گارد زندان به بند ٣۵٠، روی داده است . در آن رویداد وی از سوی ماموران امنیتی زندان ، به حمل و نگهداری مشروب الکلی دست ساز در همان بند متهم شد .

علیرغم اینکه، اتهام اینگونه موارد می بایست در دادگاه عمومی رسیدگی می شد، ولی پرونده وی به دادگاه انقلاب اسلامی ارجاع گردید آن هم شعبه ۱۵ که به دادن احکام آنچنانی شهره است. کشیش فرشید فتحی در دادگاهی که به ریاست قاضی صلواتی برگزار شده بود در خصوص اتهام واهی حمل و نگهداری دو لیتر مشروب الکلی از خود دفاع کرد و این اتهام را کذب خواند که در نهایت در روز دوشنبه ۸ دی ماه ۱۳۹۳ برابر با (۲۹ دسامبر ۲۰۱۴) از سوی دادگاه انقلاب اسلامی حکم یکسال حبس اضافه به وی ابلاغ گردید.

این زندانی نوکیش مسیحی صبح روز سه‌شنبه ۲۸ مرداد ماه ۱۳۹۳، به دستور دادگاه انقلاب و توسط سازمان زندان‌ها از بند ۳۵۰ زندان اوین به زندان رجایی شهر کرج انتقال یافت.

پیشتر در دادگاه بدوى، فرشید فتحى به یک سال حبس تعزیرى، ٧۴ ضربه شلاق و دویست هزار تومان جریمه نقدى محکوم شده بود.

فرشید از طریق وکیل خود به این حکم اعتراض کرد ولی این اعتراض به جائی نرسید و حال او باید علاوه بر تحمل حکم ۶ سال زندان قبلی خود، یک سال دیگر هم در زندان بماند.

بلافاصله پس از ابلاغ این حکم، نوکیش مسیحی فرشید فتحی و علیرضا سیدیان دیگر زندانی رجایی شهر کرج، به سالن دو بند یک این زندان منتقل شده اند.

«علیرضا سیدیان» از دگر اندیشان مذهبی غیر تثلیثی ( از گزوه موسوم به کلیسای ایران ) است که پیشتر از سوی دادگاه انقلاب به شش سال حبس و شلاق محکوم شده بود، سیدیان در ۲۴ اسفند ۱۳۹۰ هنگامی که قصد خروج از کشور برای تعطیلات نوروزی را داشت بازداشت شد. وی از سوی شعبه ۲۶ به ریاست قاضی پیرعباسی به اتهام اجتماع و تبانی به قصد اخلال در امنیت ملی و فعالیت تبلیغی علیه نظام به شش سال حبس، ۹۰ ضربه شلاق محکوم شد.

به گفته منابع آگاه، شرایط این دو زندانی عقیدتی در سالن دو به هیچ عنوان مناسب نبوده و بر خلاف اصل تفکیک جرائم آنها به همراه زندانیان غیرعقیدتی از جرائم گوناگون اعم از سرقت، زورگیری و مواد مخدر در یک جا نگهداری می شوند.

با توجه به تائید حکم جدید برای کشیش فرشید فتحی و انتقال او به یک بند جدید به نظر می رسد ماموران امنیتی همچنان تصمیم دارند تا فشار بیشتری بر وی وارد کنند تا به هر بهانه ای مدت بیشتری او را در زندان نگه دارند.

یاد آور می شود که کشیش فرشید فتحی روز یکشنبه ۵ دی ماه ۱۳۸۹ در آستانه سال نو میلادی در پی بازداشتهای گسترده و از پیش تعیین شده توسط ماموران امنیتی بازداشت و در ‌‌نهایت به ۶ سال زندان محکوم شد. در پی این حادثه نیز شمار بسیاری از شهروندان مسیحی و از اعضا کلیساهای خانگی در تهران و برخی شهرستان‌ها نیز بازداشت شدند.

کیهان نوین ققنوسی است که از خاکستر کیهان غصب شده توسط جمهوری اسلامی و فریاد آزادیخواهی ملت ایران متولد شده و با هدف مرتبط ساختن ایرانیان پراکنده در همه ی کشور ها و آگاه ساختن آنان از اوضاع و احوال و آنچه به ایران مربوط است، نفس می کشد.'