سایت خبری تحلیلی کیهان نوین
از دست رفتن محبوبیت رئیس جمهور افغانستان در آخرین نظر سنجی

از دست رفتن محبوبیت رئیس جمهور افغانستان در آخرین نظر سنجی

نظرسنجی تازه که توسط شرکت مشورتی آ تی آر و شبکه‌ی طلوع نیوز انجام شده نشان می دهد که رئیس جمهور غنی محبوبیت خود را در شش ماه اول کاری کمتر از ۵۰ درصد از دست داده است.

imagesکیهان نوین: این نظرسنجی که بین تاریخ‌های ۳ ماه ثور و ۱۰ ماه ثور در افغانستان انجام شده است؛ فقط ۲۵.۵ درصد اشتراک کنندگان از کارکرد رئیس جمهور غنی از آغاز دوره‌اش راضی بوده‌اند، در حالی که در اوایل محبوبیت وی به ۵۹.۹ درصد می‌رسید.

این نظرسنجی نشان می دهد که ۲۳.۸ درصد از عوام افغانستان از کارکرد رئیس اجرائیه حکومت وحدت ملی راضی بوده‌اند. این نظرسنجی همچنان نشان می‌دهد که ۷۱.۳ درصد از مردم از حکومت وحدت ملی می خواهند تا امنیت را در صدر کارهایشان قرار بدهد در این نظر سنجی ۲هزار و ۶۶۹ تن از ۳۴ ولایت شرکت کرده بودند.

براساس این نظر سنجی، ۲۱.۹ فیصد مصاحبه دهنده‌گان، نسبتا از کارکرد رئیس جمهور راضی بوده‌اند در حالی که این آمار در صد روز نخست ۳۰.۴ فیصد بودند اما در ماه اول ۲۴.1 فیصد بود.

در این نظر سنجی ۴۳.۵ فیصد نارضایتی خود را از رئیس جمهور ابراز کرده‌اند در حالی که این آمار در صد روز نخست ۳۰ درصد بودند اما در ماه اول ۶.2 درصد بود. ۹ درصد از مصاحبه شوندگان در این نظرسنجی اشتراک نکرده‌اند.

سئوالات دیگری که در این نظرسنجی مطرح شدند، درباره‌ی کارکرد عبدالله عبدالله رئیس اجرائیه بوده است. ۲۳.۸ درصد از اشتراک کنندگان از کارکرد عبدالله عبدالله راضی بوده‌اند، ۱۸.۷ درصد نسبتا از کارکرد وی راضی بودند. چهارده درصد اشتراک کنندگان هیچ نظری نداشتند.

سئوال دیگری که در این نظرسنجی مطرح شده است در رابطه با اولویت‌های حکومت وحدت ملی برای شش ماه آینده است که در آن ۷۱.3 درصد از اشتراک کنندگان امنیت را منحیث اولویت حکومت دانستند،

در حالی که ۶.۷ درصد از اشتراک کنندگان رشد اقتصادی را، ‍۱۲.۱ درصد گفت‌وگوهای صلح با طالبان، ۵.۴ درصد روی اصلاحات انتخاباتی و ۴.۴ درصد هیچ گفتنی نداشتند.

 

 

کیهان نوین ققنوسی است که از خاکستر کیهان غصب شده توسط جمهوری اسلامی و فریاد آزادیخواهی ملت ایران متولد شده و با هدف مرتبط ساختن ایرانیان پراکنده در همه ی کشور ها و آگاه ساختن آنان از اوضاع و احوال و آنچه به ایران مربوط است، نفس می کشد.'