سایت خبری تحلیلی کیهان نوین
حمله مردان ناشناس به تهيه كننده برنامه های طنز رادیو تلویزیون ملی قندهار

حمله مردان ناشناس به تهيه كننده برنامه های طنز رادیو تلویزیون ملی قندهار

احمدالله مجاجو، طنز پرداز و تهیه کننده برنامه‌های طنزی رادیو – تلویزیون ملی قندهار در حمله مردان ناشناس در این ولایت زخمی شده است.

majajo 4کیهان نوین: مرکز خبرنگاران افغانستان به نقل از منابع محلی گفته است که آقای مجاجو شب گذشته در ناحیه سوم امنیتی شهر قندهار از سوی افراد نا‌شناس به ضرب چاقو زخمی شده است.

گفته شده که تا کنون انگیزه حمله به جان مجاجو مشخص نشده اما پولیس قندهار تحقیقات خود را در این زمینه آغاز کرده است.

براساس گفته‌های مرکز خبرنگاران افغانستان، احمدالله مجاجو، از چهار سال به این سو به عنوان طنز پرداز و تهیه کننده برنامه طنزی موسوم به “تلخ و شیرین” در رادیو و تلویزیون ملی قندهار کار می‌کند. او سابقه کار با شماری دیگر از رسانه‌ها را نیز دارد.

مرکز خبرنگاران افغانستان حمله به جان این خبرنگار را محکوم کرده و از اداره محلی قندهار خواسته تا جدا این قضیه را پیگیری و عاملان این رویداد را مجازات کند.

این حمله در حالی صورت گرفته که دو روز پیش در کابل و شماری از ولایات از روز جهانی آزادی مطبوعات تجلیل شد.

نهادهای حمایت کننده رسانه‌های افغانستان در این روز از افزایش روز افزون خشونت‌ها علیه خبرنگاران و کارمندان رسانه‌ها به شدت ابراز نگرانی کردند.

کیهان نوین ققنوسی است که از خاکستر کیهان غصب شده توسط جمهوری اسلامی و فریاد آزادیخواهی ملت ایران متولد شده و با هدف مرتبط ساختن ایرانیان پراکنده در همه ی کشور ها و آگاه ساختن آنان از اوضاع و احوال و آنچه به ایران مربوط است، نفس می کشد.'