سایت خبری تحلیلی کیهان نوین
گردهمایی صدها تن در کابل به حمایت از پلیس ملی

گردهمایی صدها تن در کابل به حمایت از پلیس ملی

صدها تن از باشندگان شهر کابل، پیش از چاشت امروز با برپاپی گردهمایی، حمایت شان را از پولیس ملی اعلام کردند.

kabul.eterکیهان نوین: این افراد که در مرکز شهر کابل، گردآمده بودند با حمل شعارهایی به حمایت پولیس، قاچاقبران و گروه های مافیایی را دشمن ثبات و نیروهای امنیتی خواندند.
شرکت کنندگان این گردهمایی، شعارهای به حمایت پولیس ولایت بدخشان سر می دادند و گفتند که عامل اصلی کشتار پولیس در این ولایت قاچاقبران و گروه های مافیایی مواد مخدر هستند.
در نتیجه درگیری روز جمعه 21 حمل، در ولسوالی جرم ولایت بدخشان دست کم سی و سه مامور پولیس و نظامیان ارتش کشته و ناپدید شدند.
طالبان شماری از این ماموران را سر بریدند که واکنش تند مقامات نظامی و مردم عادی را در پی داشت.
قوماندان امنیه ولایت بدخشان می گوید که شماری از مسوولان دولتی از جمله رییس شورای ولایتی این ولایت با طالبان همدست هستند و با شورشیان همکاری می کنند.
به گفته جنرال بابه جان، شماری از طالبان که از سوی پولیس دستگیر شده، با فشارهای ریش سفیدان و بزرگان قومی ولسوالی جرم دوباره رها شده اند.
رییس شورای ولایتی بدخشان اتهامات وارده به خود را رد کرده و گفته است که اگر آقای بابه جان اسنادی در این مورد دارد باید به دادگاه ارایه کند.
شرکت کنندگان گردهمایی در کابل گفتند کسانیکه در کشتار سربازان پولیس و اردوی ملی در بدخشان دست دارند باید محاکمه و مجازات شوند.
انها می گویند که دولت برای جلوگیری از تکرار حادثه ولسوالی جرم باید اقدامات جدی را روی دست بگیرد و کسانیکه با طالبان همدست هستند از وظیفه شان برکنار شوند.
معترضان از سکوت حکومت در برابر حوادث اخیر در کشور به شدت انتقاد کردند، انها می گویند که هر چه زودتر حکومت برای رهایی سی و یک مسافر وارد عمل شود.
موجی از اعتراض ها از عملکرد حکومت وحدت ملی اخیرا افزایش یافته است و چند روز پیش شماری از اعضای مجلس نیز خواستار استعفای رییس جمهوری شدند.
نمایندگان معترض رییس جمهور را به معامله گری با کشورهای بیگانه متهم کرده و هشدار داند که سران مجاهدین به هیچ کس

کیهان نوین ققنوسی است که از خاکستر کیهان غصب شده توسط جمهوری اسلامی و فریاد آزادیخواهی ملت ایران متولد شده و با هدف مرتبط ساختن ایرانیان پراکنده در همه ی کشور ها و آگاه ساختن آنان از اوضاع و احوال و آنچه به ایران مربوط است، نفس می کشد.'