سایت خبری تحلیلی کیهان نوین
کشته و زخمی شدن نزدیک به سی شورشی در ولایت فراه

کشته و زخمی شدن نزدیک به سی شورشی در ولایت فراه

در یک عملیات سنگین اردو و سایر نیروهای امنیتی، در مربوطات این ولایت، نزدیک به 30 شورشی مسلح کشته و زخمی شده‌اند.

images (1)کیهان نوین: مسوولان امنیتی ولایت فراه می‌گویند که در یک عملیات سنگین اردو و سایر نیروهای امنیتی، در مربوطات این ولایت، نزدیک به 30 شورشی مسلح کشته و زخمی شده‌اند.

حنیف رضایی مسوول مطبوعاتی لوای دوم اردوی ملی در فراه به خبرگزاری بخدی گفت که در این عملیات که همچنان ادامه دارد، امروز شنبه، ده شورشی کشته و هژده تن دیگر زخمی شده‌اند.
به گفته او، منطقه عملیاتی نیروهای امنیتی، ولسوالی پشت رود ولایت فراه است که مناطق مسا و قریه جات همجوارش را در بر می‌گیرد.
به گفته او، پاکسازی مناطقی که شورشیان در آن فعالیت دارند، همچنان ادامه دارد.
آقای رضایی تایید کرد که در این درگیری‌ها، دو سرباز زخمی و یک سرباز دیگر نیز کشته شده و طالبان مسلح، یک ملا امام مسجد را نیز درمربوطات این ولسوالی تیرباران کرده‌اند.
او می‌گوید که شورشیان مسلح که شمارشان نزدیک به ۵۰۰ نفر می رسد از ولسوالی‌های خاک سفید و بالابلوک، پلان حمله بر پوسته‌های امنیتی ولسوالی پشت رود را داشتند که با عملیات سنگین نیروهای اردوی ملی و پولیس، روبرو شدند.
فراه در غرب افغانستان از جمله ولایت‌هایی است که در برخی از مناطق آن، شورشیان فعالیت گسترده‌ای دارند.

کیهان نوین ققنوسی است که از خاکستر کیهان غصب شده توسط جمهوری اسلامی و فریاد آزادیخواهی ملت ایران متولد شده و با هدف مرتبط ساختن ایرانیان پراکنده در همه ی کشور ها و آگاه ساختن آنان از اوضاع و احوال و آنچه به ایران مربوط است، نفس می کشد.'