سایت خبری تحلیلی کیهان نوین
کمک ۴/۲ میلیارد دلاری جمهوری اسلامی به سوریه در اوج تحریم‌ها

کمک ۴/۲ میلیارد دلاری جمهوری اسلامی به سوریه در اوج تحریم‌ها

کمک‌های جمهوری اسلامی با وجود تحریم‌های بین‌المللی بر اقتصاد ایران انجام گرفته است.

اسدکیهان نوین: بنا به گفته معاون وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی، این حکومت از زمان آغاز بحران داخلی در سوریه در سال ۲۰۱۱، به ارزش ۴/۲ میلیارد دلار انواع کمک‌های “بشردوستانه” به سوریه ارسال کرده است.

به گزارش “خبرگزاری صداوسیما”، حسین امیرعبداللهیان در جریان کنفرانسی در کویت گفت که این مبلغ به صورت «کمک‌های غذایی و سوخت برای خانواده‌ها و آمبولانس» به سوریه ارسال شده و «به دولت سوریه و جامعه مدنی این کشور تحویل داده شده است».

او خاطرنشان کرد که کمک‌های جمهوری اسلامی با وجود تحریم‌های بین‌المللی بر اقتصاد این کشور انجام گرفته است.

آقای امیرعبداللهیان هم‌چنین مدعی شد که حکومت ایران «تدابیری برای حل برخی مشکلات ملت سوریه و کاهش آلام آن اتخاذ کرده است».

کمک ۴/۲ میلیارد دلاری دولت ایران به سوریه با مجموع پول آزادشده از دوره‌ی اول توافق هسته‌ای ژنو که در هشت قسط پرداخته شده بود، برابری می‌کند.

ازسوی دیگر ادعای کمک جمهوری اسلامی به دمشق با مقاصد “بشردوستانه” در حالی مطرح می‌شود که این حکومت یکی از متهمان اصلی افزایش خشونت‌ها و خون‌ریزی‌ها در سوریه به شمار می‌رود. بر اساس اعلام سازمان ملل متحد، در بیش از چهار سال گذشته، نزدیک به ۲۲۰ هزار نفر در جریان درگیری‌های سوریه کشته شده‌اند.

کیهان نوین ققنوسی است که از خاکستر کیهان غصب شده توسط جمهوری اسلامی و فریاد آزادیخواهی ملت ایران متولد شده و با هدف مرتبط ساختن ایرانیان پراکنده در همه ی کشور ها و آگاه ساختن آنان از اوضاع و احوال و آنچه به ایران مربوط است، نفس می کشد.'