سایت خبری تحلیلی کیهان نوین
ورود افراد مجهز به ماشین های ضد گلوله از خاک پاکستان به ولایت پکتیکا

ورود افراد مجهز به ماشین های ضد گلوله از خاک پاکستان به ولایت پکتیکا

مقام‌ها در ولایت پکتیکا می‌گویند شماری از افراد مسلح ناشناس با تجهیزات و ماشین های ضد گلوله از خاک پاکستان وارد خاک افغانستان در این ولایت می‌شوند.

n00041799-b-300x200کیهان نوین: عبدالکریم متین، والی پکتیکا به رسانه‌ها گفته‌است، نزد آنان مدرک‌های معتبری است که نشان می‌دهد افراد مسلح ناشناس از آن‌طرف دیورند وارد این ولایت شده و به هم‌کاری افرادشان به ولایت‌های دیگر انتقال می‌یابند. متین می‌گوید این افراد از ولسوالی‌های گومل و برمل پکتیکا می‌گذرند و از راه‌های فرعی به پیش می‌روند.

به گفتۀ وی افرادی که وارد خاک افغانستان می‌شوند با تفاوت لباس اما جنگ‌افزارهای پیش‌رفته مجهز هستند و زنان نیز در جمع‌شان دیده می‌شوند. او می‌گوید که این افراد حتا در شماری از بخش‌ها خیمه برپا می‌کنند و به خاطر روشن‌کردن آن در شب، از جنراتورها استفاده می‌کنند.

او گفته‌ است که این افراد با زبان اشاره‌یی حرف می‌زنند و به خاطر خرید مواد اندک از ۵۰ تا ۱۰۰ دالر پول می‌پردازند.

آقای متین افزوده‌است نیروهای امنیتی بدون پاسخ شورای امنیت نمی‌توانند در برابر این موضوع عکس‌العمل نشان دهند و تا به حال این مسئله چندین بار به شورای امنیت در میان گذاشته شده اما پاسخی دریافت نگردیده‌است.

این در حالی‌ست که گفته می‌شود شمار زیادی از جنگ‌جویان خارجی به افغانستان وارد شده و در بخش‌های مختلف کشور جا گرفته‌اند.

پیش از این نورالحق علومی، وزیر داخلۀ افغانستان نیز گفته بود که جنگ‌جویان خارجی در بخش‌هایی از افغانستان مستقر شده‌اند و شماری از آنان می‌خواهند به طرف شمال کشور بروند.

کیهان نوین ققنوسی است که از خاکستر کیهان غصب شده توسط جمهوری اسلامی و فریاد آزادیخواهی ملت ایران متولد شده و با هدف مرتبط ساختن ایرانیان پراکنده در همه ی کشور ها و آگاه ساختن آنان از اوضاع و احوال و آنچه به ایران مربوط است، نفس می کشد.'