سایت خبری تحلیلی کیهان نوین
نگرانی روسیه ازحضور داعش در افغانستان

نگرانی روسیه ازحضور داعش در افغانستان

ناامنی‌های تازه در افغانستان نگرانی‌های روسیه را برانگیخته و این کشور را ناگزیر ساخته‌است تا به خاطر جلوگیری از نفوذ تهدیدها به کشورهای آسی میانه به تاجسکتان کمک نظامی کند.

150406160624-isis-afghanistan-cnn-exlarge-169-300x168کیهان نوین: در پی افزایش تهدیدهای تازه، به ویژه گروه دولت اسلامی عراق و شام(داعش) در افغانستان روسیه آماده شده‌است تا به تاجکستان کمک نظامی کند.

کارشناسان روسی به این باور اد که تهدیدهای تازۀ امنیتی، به ویژه تثبیت حضور داعش در افغانستان برای روسیه نگرانی ایجاد کرده‌است.

آنان گفته‌اند که روسیه می‌خواهد نیروهای مرزبان تاجکستان را در امتداد سرحد این کشور با افغانستان افزایش و تجهیز کند.

رسانه‌های روسی از قول مقام‌های نظامی این کشور گزارش داده‌اند که روسیه به تاجکتسان یک ملیارد و دوصد ملیون دالر کمک نظامی می‌کند.

نگرانی روسیه در حالی مطرح می‌شود که به تازه‌گی ویدیوهای گروه داعش در جنوب پایتخت که گفته می‌شود از کابل چندان دور نیست به نشر رسید.

این ویدیو فعالیت مردان داعشی را که خودشان را شبیه این گروه ساخته‌اند و بیرق آنان را نیز برافراشته‌اند، نشان می‌دهد.

پیش از این بارها از حضور و فعالیت گروه داعش در شماری از ولایت‌های افغانستان به نشر رسید اما حکومت همیشه آن را رد می‌کرد.

اخیرن ریاست جمهوری افغانستان حضور داعش را تایید کرد و معاون دوم ریاست اجرایی نیز گروگان‌گیری در زابل را به این گروه وابسته دانست.

کیهان نوین ققنوسی است که از خاکستر کیهان غصب شده توسط جمهوری اسلامی و فریاد آزادیخواهی ملت ایران متولد شده و با هدف مرتبط ساختن ایرانیان پراکنده در همه ی کشور ها و آگاه ساختن آنان از اوضاع و احوال و آنچه به ایران مربوط است، نفس می کشد.'