سایت خبری تحلیلی کیهان نوین

منابع ملی و پول ایران در لبنان خرج چه چیزهایی می شود؟

ایران بجز فرستادن اسلحه به لبنان چند جاده و پارک و باشگاه فوتبال در لبنان افتتاح کرد.

0,,18376070_303,00کیهان نوین: سفیر ایران در لبنان چند جاده را در لبنان افتتاح کرد. ایران به غیر از ارسال اسلحه و بازسازی جاده‌ها و ده‌ها پروژه‌ی دیگر از برنامه‌ریزی برای اوقات فراغت جوانان لبنانی از جمله ساخت زمین فوتبال و پارک هم غافل نبوده است.

در روزهای اخیر سه طرح توسعه جاده‌ای اجرا شده توسط “ستاد ایرانی بازسازی لبنان” با حضور محمد فتحعلی سفیر ایران در لبنان در جنوب این کشور افتتاح و بهره‌برداری از آن‌ها شروع شده است.سفیر ایران در این مراسم از تلاش‌های “ستاد ایرانی بازسازی لبنان” برای بازسازی لبنان و ساخت و آماده سازی جاده‌های بین شهرهای جنوب این کشور قدردانی کرده است.
جاده‌هایی که در جنوب لبنان توسط ایران ساحته شده، جاده‌هایی “مهم – راهبردی” هستند که شهرهای “الناقوره – کفرکلا – مرجعیون” را به هم وصل می‌کنند. در این گزارش همچنین به نقل از سفیر ایران آمده که: «جمهوری اسلامی ایران به سرعت برای بازسازی مدارس، بیمارستان‌ها ، راه‌ها و پل‌ها ، شبکه‌های انتقال برق و دیگر تاسیسات زیربنایی در لبنان اقدام کرده است.»
جمهوری اسلامی ایران سال‌ها است بزرگ‌ترین حامی مالی و نظامی حزب‌الله لبنان است.
در هفته‌های اخیر خبرگزاری فارس وابسته به سپاه پاسداران با انتشار لیست تجهیزات نظامی اهدایی ایران به ارتش لبنان نوشت: «تجهیزات نظامی اهدایی‌ جمهوری اسلامی ایران به ارتش لبنان بدین شرح است: تیربار دوشکا، مهمات دوشکا، توپ ۱۲۰ میلیمتری، مهمات توپ ۱۲۰ میلیمتری، توپ و مهمات توپ ۶۰ میلیمتری، موشک‌انداز ضد زره تاو، موشک ناو، گلوله توپ ۱۵۵ میلیمتری، گلوله تانک و مهمات تانک “تی ۵۵” و مهمات تانک “تی‌ ۶۲”.»
البته جمهوری اسلامی ایران به غیر از ارسال اسلحه و بازسازی راه‌ها و جاده‌ها و … از برنامه‌ریزی برای “تفریحات سالم” لبنانی‌ها هم غافل نبوده است. قلیان کشیدن یک لبنانی در “پارک ایران” که با هزینه ایران در جنوب لبنان ساخته شده است.
کیهان نوین ققنوسی است که از خاکستر کیهان غصب شده توسط جمهوری اسلامی و فریاد آزادیخواهی ملت ایران متولد شده و با هدف مرتبط ساختن ایرانیان پراکنده در همه ی کشور ها و آگاه ساختن آنان از اوضاع و احوال و آنچه به ایران مربوط است، نفس می کشد.'