سایت خبری تحلیلی کیهان نوین

عضویت جمهوری اسلامی در نهاد زنان سازمان ملل با وجود مخالفت آمریکا

پس از اینکه ایران در رأی‌گيری شورای اقتصادی و اجتماعی سازمان ملل، به عضويت هیأت اجرایی نهاد زنان سازمان ملل متحد انتخاب شد، آمریکا اعلام کرد که عضویت ایران در این نهاد، «کاملا نادرست» است.

images (20)کیان نوین: 54 کشور عضو شورای اقتصادی اجتماعی سازمان ملل متحد دیروز جمعه با برگزاری یک نشست درباره نامزدهای عضویت در نهاد زنان برای کرسی‌های غیررقابتی منطقه آسیا – اقیانوسیه این سازمان که در سال 2010 با هدف برابری جنسیتی و قدرتمند کردن زنان تاسیس شده، رأی‌گیری کردند.

از میان ۵۳ عضو حاضر در رأی‌گیری، ساموا و امارات متحده عربی با ۵۳ رای، ترکمنستان با ۵۲، پاکستان با ۴۹ و ایران با ۳۶ رأی توانستند به عضویت هیأت اجرایی نهاد زنان سازمان ملل متحد انتخاب شوند.

پس از اینکه ایران با کمترین رأی توانست در این هیأت عضو شود، سامانتا پاور، سفير آمريکا در سازمان ملل متحد، با انتشار بیانیه‌‍‌ای گفت که آراء کم ایران، شاهدی است بر نگرانی‌های عميقی که کشورهای عضو سازمان ملل نسبت به عضویت ایران در هيأت نهاد زنان سازمان ملل.

وی تأکید کرد که طی مدت اخیر، سرکوب زنان و فعالان ایرانی علی‌رغم ریاست جمهوری حسن روحانی بیشتر شده است.

در حالی که ایران از اول ژانویه سال 2016 به مدت سه سال عضو نهاد زنان سازمان ملل شده، وضعیت حقوق زنان در این کشور رضایت‌بخش نیست.

خبرگزاری رویترز گزارش داده که باوجود احتمال لغو یا تعلیق تحریم‌های اقتصادی علیه ایران پس از توافق درباره پرونده هسته‌ای این کشور، تحریم‌هایی که مربوط به نقض حقوق بشر در ایران است، باقی خواهند ماند.

کیهان نوین ققنوسی است که از خاکستر کیهان غصب شده توسط جمهوری اسلامی و فریاد آزادیخواهی ملت ایران متولد شده و با هدف مرتبط ساختن ایرانیان پراکنده در همه ی کشور ها و آگاه ساختن آنان از اوضاع و احوال و آنچه به ایران مربوط است، نفس می کشد.'