سایت خبری تحلیلی کیهان نوین
طالبان سه نفر از عضای خود را به اتهام آدم ربایی اعدام کردند

طالبان سه نفر از عضای خود را به اتهام آدم ربایی اعدام کردند

طالبان سه تن را به اتهام ادم ربایی در ملاء عام در ولایت فراه در غرب افغانستان اعدام کردند.

images (3)کیهان نوین: محمدیونس رسولی، معاون والی فراه می گوید، افراد که اعدام شده، از اعضای گروه طالبان بودند که پس از بروز اختلافات میان گروهی قربانی دسیسه همکاران شان شدند.

آقای رسولی گفت که طالبان در فراه علاوه بر انفجار و حملات تخریبی در حوادث جنایی مانند ادم ربایی و سرقت های مسلحانه دست دارند.

طالبان این سه همکار شان را نخست محکمه صحرایی کرده و سپس حکم به اعدام انها دادند.

حکم اعدام این سه تن روز گذشته (جمعه) در منطقه موسوم به جمعه بازار در ولسوالی بکواه به اجرا گذاشته شد.

گروه طالبان با انتشار اعلامیه ای گفته است که این سه تن بیست روز پیش در ولایت فراه دستگیر شدند و پس از تحقیق در یک محکمه شرعی حکم اعدام انها صادر شد.

در اعلامیه این افراد به نام های نبی جان، سید حبیب و داوود باشندگان ولایت فراه معرفی شده اند و گفته شده که جرم آنها کشتن بیست تن و دزدیدن 31 موتر و 25 موتر سایکل بوده است.

این گروده مدعی شده که این سه نفر در شاهراه هرات – قندهار اقدام به راهزنی و دزدی های مسلحانه می کردند.

پیشتر نیز طالبان در ولایت کنر یک غیرنظامی را به اتهام ارتباط با دولت به ضرب گلوله کشتند.

مقامات وزارت داخله کشور گفته بودند که فرد قربانی هیچ ارتباطی با دولت نداشت، طالبان هرازگاهی اقدام به برگزاری محکمه صحرایی و اعدام افراد متهم می کنند.

فراه در غرب کشور از ولایت ها ناآرام کشور است اما مقامات در این ولایت می گویند که برای تامین امنیت از هیچ تلاشی فروگذار نخواهند بود.

محمد یونس رسولی، می گوید که نیروهای امنیتی افغان در تلاش ازبین بردن هراس افگنان و گروه های هستند که دربین مردم ترس و وحشت ایجاد می کنند.

کیهان نوین ققنوسی است که از خاکستر کیهان غصب شده توسط جمهوری اسلامی و فریاد آزادیخواهی ملت ایران متولد شده و با هدف مرتبط ساختن ایرانیان پراکنده در همه ی کشور ها و آگاه ساختن آنان از اوضاع و احوال و آنچه به ایران مربوط است، نفس می کشد.'