سایت خبری تحلیلی کیهان نوین
شانزده وزیر جدید کابینه افغانستان

شانزده وزیر جدید کابینه افغانستان

شانزده وزیر جدید حکومت وحدت ملی افغانستان در کاخ ریاست جمهوری سوگند وفاداری به جا آوردند.

150421074600_afghan_cabinet_sworn_624x351_argکیهان نوین: این وزیران اخیرا برای گرفتن رای به مجلس نمایندگان معرفی شدند و مجلس روز شنبه در رای‌گیری سری به همه آنها رای اعتماد داد.

چهار وزیر زن نیز در جمع آنها است. این وزیران زن عبارتند از دلبر نظری وزیر امور زنان، فریده مومند وزیر تحصیلات عالی، نسرین اوریاخیل وزیر کار و امور اجتماعی، و سلامت عظیمی وزیر مبارزه با مواد مخدر.

همایون رسا به عنوان وزیر تجارت و صنایع، عبدالباری جهانی به عنوان وزیر اطلاعات و فرهنگ، اسدالله ضمیر به عنوان وزیر زراعت و مالداری، محمد گلاب منگل به عنوان وزیر سرحدات و قبایل، محمود بلیغ به عنوان وزیر فواید عامه، عبدالستار مراد به عنوان وزیر اقتصاد، محمدالله بتاش به عنوان وزیر حمل و نقل و اسدالله حنیف بلخی به عنوان وزیر معارف از امروز شروع به کار کردند.

همچنین سید سعادت منصور نادری به عنوان وزیر شهرسازی، عبدالبصیر انور وزیر عدلیه/دادگستری، عبدالرزاق وحیدی وزیر مخابرات و فن‌آوری معلوماتی، دلبر نظری وزیر زنان، سلامت عظیمی، وزیر مبارزه با مواد مخدر، فریده مومند وزیر تحصیلات عالی، نسرین اوریاخیل وزیر کار، امور اجتماعی و شهدا و علی احمد عثمانی به عنوان وزیر انرژی و آب معرفی شدند.

این شانزده وزیر در دور دوم از سوی حکومت وحدت ملی به مجلس معرفی شدند، در دور اول نیز 19 نامزدمعرفی شده بودند که تنها تن آنها رای اعتماد مجلس را به دست آوردند.

کیهان نوین ققنوسی است که از خاکستر کیهان غصب شده توسط جمهوری اسلامی و فریاد آزادیخواهی ملت ایران متولد شده و با هدف مرتبط ساختن ایرانیان پراکنده در همه ی کشور ها و آگاه ساختن آنان از اوضاع و احوال و آنچه به ایران مربوط است، نفس می کشد.'