سایت خبری تحلیلی کیهان نوین
دستگیری یک گروه شش نفری بمب گذار در ولایت لغمان

دستگیری یک گروه شش نفری بمب گذار در ولایت لغمان

اداره امنیت ملی اعلام کرده است که ماموران این اداره یک گروه شش نفری بمب گذاران را از ولایت لغمان در شرق کشور دستگیر کرده اند.
laqman2.amکیهان نوین: این شش تن متهم هستند که برای گروه های تروریستی در شرق افغانستان فعالیت می کردند.

در اعلامیه انتشار یافته امنیت ملی دستگیر شدگان سید آقا فرزند میاجان، توفیق فرزند عبدالرزاق، احمد مشهور به غورزنگ فرزند عبدالودود، زهیرالله فرزند عبدالمجید، نوید فرزند ببرک و سمیع الله فرزند محمد ولی باشندگان شهرمهترلام مرکز ولایت لغمان معرفی شده اند.

بمب های کنار جاده ای خطرناکترین وسیله انفجاری علیه جان افراد ملکی و نظامیان افغان و نیروهای بین المللی در افغانستان خوانده شده است.

وزارت دفاع امروز اعلام کرد که در ٢٤ ساعت گذشته ١١ سرباز اردوی ملی در چندین ولایت افغانستان کشته شدند که دلیل مرگ چندین تن از این نظامیان انفجار بمب کنار جاده بوده است.

در اعلامیه این وزارت اماده است که روز گذشته پنج سرباز اردو در یک انفجار در ولایت زابل کشته شده اند، مسوولان این ولایت می گویند که حادثه برخاسته از انفجار بمب کار گذاری شده از سوی طالبان بود.

در خبرنامه اداره امنیت ملی آمده است که از نرد شش بمب گذار، مقدار مهمات و تجهیزات جنگی نیز بدست آمده است.

این اداره می گوید که این افراد با دوعراده موترسایکل، پنج جوره دریشی اردوی ملی، یک میل تفنگچه بریتا، یک قبضه بم دستی، و یک مقدار وسایل جنگی دستگیر شده اند.

در اعلامیه گفته شده: “افراد باز داشت شده بتاریخ 4 ثورسال جاری یک حلقه ماین ضد وسایط را در مسیر سرک زیارت مهترلام بابا جاسازی و بالای موتر عامل حاجی نعمت الله برادر حاجی نقیب الله نماینده مردم لغمان در ولسی جرگه انفجار که از اثر آن حاجی نعمت الله با یکتن شهید و یکتن دیگر زخمی گردید.”

کیهان نوین ققنوسی است که از خاکستر کیهان غصب شده توسط جمهوری اسلامی و فریاد آزادیخواهی ملت ایران متولد شده و با هدف مرتبط ساختن ایرانیان پراکنده در همه ی کشور ها و آگاه ساختن آنان از اوضاع و احوال و آنچه به ایران مربوط است، نفس می کشد.'