سایت خبری تحلیلی کیهان نوین
5 كشور عضو ناتو از ادامه همكاری هايشان با حكومت افغانستان اطمينان دادند

5 كشور عضو ناتو از ادامه همكاری هايشان با حكومت افغانستان اطمينان دادند

سفیران کشورهای آمریکا، بريتانيا، ایتالیا، ترکیه و آلمان در چوکات ناتو که به ولایت هرات سفر نمودند، اعلام کردند که  کشورهای شان به تعهدات خود مبنی بر حمایت از دولت و مردم افغانستان ادامه خواهند داد.

images__stories__yusufi__Herat__Herat map-1کیهان نوین: این هیات که متشکل از نمایندگان بلند رتبه کشورهای ناتو می باشد، روز گذشته در دیدار با مقامات محلی و نظامی هرات هدف از سفر خود را بررسی پیشرفت های ولایات زون غرب و اعلام تعهد مجدد جامعه جهانی مبنی بر کمک به پیشرفت افغانستان اعلام کرد.
جنرال تاج محمد جاهد، قوماندان قول اردوی 207 ظفر می گوید: در این نشست از مقامات ناتو خواستند تا در عرصه آموزش و تجهیزات جنگی، نیروهای امنیتی افغان را حمایت نمایند.

تهیه تجهیزات، طیارات جنگی و اکمالاتی، کمک به تعلیم و تربیه ارگان های کشفی و استخباراتی و بلندبردن ظرفیت از جمله پیشنهادات مقامات قول اردوی 207 ظفر در حوزه غرب کشور عنوان شده است.

گفته می شود در این نشست، سفیران کشورهای ناتو از حمایت جامعه جهانی از دولت و نیروهای امنیتی افغان اطمینان داده و تاکید کردند که جامعه جهانی به حمایت خود از دولت و نیروهای امنیتی افغان ادامه می دهند.

آنان می گویند کشورهای ناتو در زمینه ظرفیت سازی نیروهای امنیتی افغان، بهبود حکومت داری و بازسازی، همکار دولت افغانستان خواهند بود.


کیهان نوین ققنوسی است که از خاکستر کیهان غصب شده توسط جمهوری اسلامی و فریاد آزادیخواهی ملت ایران متولد شده و با هدف مرتبط ساختن ایرانیان پراکنده در همه ی کشور ها و آگاه ساختن آنان از اوضاع و احوال و آنچه به ایران مربوط است، نفس می کشد.'