سایت خبری تحلیلی کیهان نوین
تلاش دولت تدبیر و امید در خروج بانوان از بیکاری و انزوا!

تلاش دولت تدبیر و امید در خروج بانوان از بیکاری و انزوا!

رئیس جمهور  حکومت اسلامی می‌گوید که دولتش تلاش می‌کند زنان که نیمی از جامعه هستند “بیکار، منزوی و جنس دوم” باقی نمانند.

150403155731_rouhani_640x360_apکیهان نوین: حسن روحانی در در همایش بزرگداشت همسر روح الله  خمینی گفته است: “اقتصاد مقاومتی زمانی امکان‌پذیر است که از تمام نیروی انسانی جامعه به‌خوبی استفاده کنیم. نیمی از تحصیل‌کردگان دختران و بانوان هستند. اگر به آن‌ها فرصت ندهیم چگونه اقتصاد مقاومتی محقق می‌شود.

اقتصاد مقاومتی اشاره به یکی از سیاست‌گذاری‌های مورد حمایت علی خامنه ای  برای مقابله با تحریم و فشار اقتصادی است.
رئیس جمهور خکومت اسلامی ایران گفته که دولت او وظیفه خود می‌داند که برای پیشرفت زنان، حضور آنان در جامعه و استفاده از فرصت‌های اجتماعی برابر، اقدام‌های لازم را انجام دهد.

حسن روحانی همچنین از شیوه امر به معروف و نهی از منکر که “بیشتر علیه زنان” به کار برده می‌شود، انتقاد کرده و گفته است: “مرد و زن کنار هم در امر به معروف و نهی از منکر برابرند، اما متاسفانه در جامعه امروز ما نهی از منکر را در برخی از خیابان‌ها علیه زنان آورده‌اند.”
او یکی از بزرگ‌ترین منکر‌ها را “بیکاری” خوانده است.

این در حالی است که یک روز پیش از سخنان امروز آقای روحانی، معاون او در امور زنان از سیاست‌های استخدامی دولت انتقاد کرده بود.

شهیندخت مولاوردی، معاون امور زنان و خانواده ریاست‌جمهوری گفته بود که در آزمون استخدامی دولت “تبعیض‌های گسترده‌ای علیه زنان” اعمال شده که “مطابق وعده‌های رئیس‌جمهور نیست.”

به گفته مولاوردی، از مجموع افرادی که طبق این آزمون برای ۱۳ نهاد دولتی استخدام می‌شوند، ۱۶ فرصت شغلی برای زنان و بیش از دو هزار شغل برای مردان در نظر گرفته شده است.

معاون رئیس جمهور حکومت اسلامی امروز ۲۳ فروردین، در توییتر خود نوشته است “برای رفع این تبعیض [در آزمون استخدامی دولت] مکاتباتی انجام داده‌ایم و امیدواریم مورد قبول واقع شود.”

نرخ بیکاری زنان در ایران دو برابر مردان است. درباره دلایل خروج زنان از بازار کار اینجا بیشتر بخوانید.

در ماه‌های گذشته میزان از دست دادن شغل در میان زنان بیش از مردان بوده است، به‌طوری که طبق اطلاعات مرکز آمار در پاییز گذشته، ۵۰۰ هزار زن از بازار کار خارج شده‌اند.

کیهان نوین ققنوسی است که از خاکستر کیهان غصب شده توسط جمهوری اسلامی و فریاد آزادیخواهی ملت ایران متولد شده و با هدف مرتبط ساختن ایرانیان پراکنده در همه ی کشور ها و آگاه ساختن آنان از اوضاع و احوال و آنچه به ایران مربوط است، نفس می کشد.'