سایت خبری تحلیلی کیهان نوین
رد درخواست ایران برای توقف حملات هوایی عربستان به خاک یمن از سوی وزیر خارجه این کشور

رد درخواست ایران برای توقف حملات هوایی عربستان به خاک یمن از سوی وزیر خارجه این کشور

وزیر امور خارجه عربستان سعودی درخواست ایران برای توقف حملات هوایی به خاک یمن را رد کرده و در مقابل از ایران خواسته در امور داخلی یمن حمایت نکند.

downloadکیهان نوین: سعود الفیصل، در نشستی خبری با لوران فابیوس، وزیر امور خارجه فرانسه که به ریاض سفر کرده، گفت: “ایران با چه توجیهی خواهان توقف عملیات ما در یمن است؟ … ما به یمن رفتیم تا به دولت مشروع این کشور کمک کنیم. اختیار امور یمن دست ایران نیست.”

عربستان سعودی، ایران را به حمایت از شبه‌نظامیان شیعه حوثی متهم می‌کند که در ماه‌های گذشته در حال نبرد با دولت مرکزی بوده‌اند و کنترل بخش‌هایی از این کشور را به دست گرفته‌اند.

ایران هر گونه دخالت در امور یمن و همین طور حمایت از حوثی‌ها را رد کرده و خواهان پایان حملات هوایی ائتلاف کشورهای عربی به رهبری عربستان به خاک یمن شده است.

علی خامنه ای  هفته گذشته با لحنی تند از مقام‌های سعودی انتقاد کرد و حملات عربستان به یمن را “جنایت و نسل‌کشی” خواند.

وزیر امور خارجه عربستان در نشست خبری روز یکشنبه ۱۲ آوریل باز هم ایران را متهم کرد که “باعث وخیم‌تر شدن وضعیت در یمن و دامن زدن به موج خشونت‌ها در این کشور شده است”.

با وجود این سعود الفیصل تاکید کرد که کشورش در یمن در حال جنگ با حکومت اسلامی ایران نیست.

روابط ایران و عربستان سعودی در پی ناآرامی‌ها در یمن بیش از پیش دچار تنش شده و ماجرای “تعرض به دو نوجوان ایرانی در فرودگاه جده” که از هفته پیش خبرساز شده بر این تنش‌ها افزوده است.

کیهان نوین ققنوسی است که از خاکستر کیهان غصب شده توسط جمهوری اسلامی و فریاد آزادیخواهی ملت ایران متولد شده و با هدف مرتبط ساختن ایرانیان پراکنده در همه ی کشور ها و آگاه ساختن آنان از اوضاع و احوال و آنچه به ایران مربوط است، نفس می کشد.'