سایت خبری تحلیلی کیهان نوین
درگذشت دستفروشی که در خرمشهر اقدام  به خودسوزی کرده بود

درگذشت دستفروشی که در خرمشهر اقدام به خودسوزی کرده بود

یونس عساکره، ۳۴ ساله، متأهل و دارای دو فرزند، در خرمشهر به دستفروشی اشتغال داشت. او  ۲۳ اسفند، در اعتراض مأموران شهرداری که بساط میوه‌فروشی‌اش را جمع کردند، دست به خودسوزی زده بود.

Younes-Asakerehکیهان نوین: خبرگزاری رسمی جمهوری اسلامی ایرنا، درباره خودسوزی او نوشت، یونس عساکره چند بار به شهرداری خرمشهر مراجعه کرد تا وسایل خود را تحویل بگیرد و کارش را ادامه دهد، اما جوابی نگرفت. پس از این بود که در واکنش با ریختن بنزین بر روی خود در محوطه شهرداری اقدام به خودسوزی کرد.

بنابر گزارش مندرج در ویبسایت «اخبار روز»، یک شرکت هواپیمایی به منظور اعزام یونس عساکره به تهران، مبلغ ۵۰ میلیون تومان از خانواده او درخواست کرده بود. اما خانواده عساکره به دلیل وضعیت سخت اقتصادی و ناتوانی در پرداخت هزینه هواپیما مجبور شدند تا فرزندشان را که از سوختگی ۹۰ درصد رنج می‌برد با آمبولانس به تهران منتقل کنند. انتقال این دستفروش عرب خرمشهری با آمبولانس در شرایطی صورت گرفت که دولت ایران قول حمایت از این جوان را داده بود.

پس از انتشار خبر خودسوزی یونس عساکره، شهرداری خرمشهر با انتشار اطلاعیه‌ای به اظهار تأسف از این حادثه بسنده کرد.

کیهان نوین ققنوسی است که از خاکستر کیهان غصب شده توسط جمهوری اسلامی و فریاد آزادیخواهی ملت ایران متولد شده و با هدف مرتبط ساختن ایرانیان پراکنده در همه ی کشور ها و آگاه ساختن آنان از اوضاع و احوال و آنچه به ایران مربوط است، نفس می کشد.'