سایت خبری تحلیلی کیهان نوین
بازداشت شدن تشیع کنندگان پیکر یونس عساکره در خرمشهر

بازداشت شدن تشیع کنندگان پیکر یونس عساکره در خرمشهر

تنی چند از شرکت کنندگان در مراسم تشییع و تدفین پیکر دستفروش خرمشهری توسط نیروهای امنیتی بازداشت و به مکان نامعلومی منتقل شدند.

2015324132046414988401_تظاهرات-خشمگینانه-مردم-خرمشهر-هنگام-تشییع-پیکر-یونس-کیهان نوین: در روز گذشته مأموران امنیتی با ایجاد پست‌های بازرسی در حوالی خرمشهر(محمره) هشت تن از شرکت‌کنندگان در مراسم تشیع یونس عساکره را بازداشت کردند.

یونس عساکره شهروند عرب ساکن محمره بود که در اعتراض به جمع‌آوری دکه میوه فروشی خود توسط شهرداری اقدام به خودسوزی و بعد از یک هفته در تهران فوت کرد.

فعالان حقوق‌بشری تعداد بازداشت‌شدگان در روز دوشنبه، سوم فروردین‌ماه را 8 تن اعلام کردند که در حين بازگشت به منازل خود در اهواز و ديگر شهرها در بازرسی “رميله” بازداشت شده‌اند.

از هویت و دلیل اصلی بازداشت‌ها گزارش دقیقی در دسترس نیست.

همچین گزارش شده که در مراسم تشیع، درگیری فیزیکی و تنش بروز یافته که ناشی از ورود اتوبوس‌های موسوم به کاروان راهیان نور بوده است.

پیشتر گزارش رسیده بود که اداره اطلاعات محمره(خرمشهر)، خانواده یونس عساکره را احضار و نسبت به برگزاری مراسم ختم برای یونس در داخل محمره به آنها هشدار داده‌‌اند.

کیهان نوین ققنوسی است که از خاکستر کیهان غصب شده توسط جمهوری اسلامی و فریاد آزادیخواهی ملت ایران متولد شده و با هدف مرتبط ساختن ایرانیان پراکنده در همه ی کشور ها و آگاه ساختن آنان از اوضاع و احوال و آنچه به ایران مربوط است، نفس می کشد.'