سایت خبری تحلیلی کیهان نوین
نقاشی‌های شاهنامه برای بار دوم پاک شدند

نقاشی‌های شاهنامه برای بار دوم پاک شدند

نقاشی‌های شاهنامه فردوسی برای بار دوم از خیابان‌های شهر مشهد پاک شد.

شاهنامهکیهان نوین: در روز 28 بهمن‌ماه نقاشی دیواری‌های مرکز فناوری اطلاعات سپاه در تقاطع بلوار خیام فردوسی مشهد با آگاهی کامل شهرداری این شهر پاک شد.

شاهنامه اثر ملی میهنی و حماسی ما ایرانیان است که در تمام دنیا ایران و ارزش‌های ایرانی را با نمادها و سنبل‌های شخصیتی خود می‌شناساند.
استان خراسان آرامگاه فردوسی بزرگ حماسه سرای ایرانی است و سالانه شمار زیادی از گردشگران برای بازدید از این مکان به ایران و خراسان سفر می‌کنند این موضوع باعث آشنایی بیشتر دیگر فرهنگ‌ها ونژادها با تاریخ و تمدن باشکوه ایران شده است.
چهار سال پیش در توافقی که میان شهرداری مشهد و مرکز اطلاعات فناوری سپاه انجام شد تصاویری از  شاهنامه در پیرامون بلوار فردوسی مشهد نقاشی شد که در نگاه بسیار از مردم چشم‌نواز بود اما به دلایلی نامعلوم شهرداری اقدام به پاک کردن آن‌ها کرد و در همین حال قول بازیابی و نقاشی دوباره‌ی این تصاویر را در منطقه‌ی دیگری از شهر داد که دیگر خبری از نقاشی دوباره‌ی آن‌ها نشد.
دکتر محمدرضا راشدمحصل در این باره به «ایسنا» گفت: «شاهنامه مجموعه‌ي جلوه‌هاي ملي ايران را در خود جاي داده كه پاك كردن آن از سطح شهر به هر عنوان كار نادرستي است. اميدواريم از پاك كردن تصاوير شاهنامه منصرف شوند، زيرا اين كار در واقع انكار و حذف شدن بخشي از فضيلت‌هاي اخلاقي ما است. تصاوير شاهنامه زنده‌كننده جلوه‌هاي ملي و فردوسي و در واقع نه تنها متعلق به كل ايران، بلكه جهان است.»

کیهان نوین ققنوسی است که از خاکستر کیهان غصب شده توسط جمهوری اسلامی و فریاد آزادیخواهی ملت ایران متولد شده و با هدف مرتبط ساختن ایرانیان پراکنده در همه ی کشور ها و آگاه ساختن آنان از اوضاع و احوال و آنچه به ایران مربوط است، نفس می کشد.'