سایت خبری تحلیلی کیهان نوین
مرگ مشکوک یک سرباز در پادگان سپاه بیجار

مرگ مشکوک یک سرباز در پادگان سپاه بیجار

به دنبال مرگهای مشکوک چندین سرباز کرد در پادگان‌های نظامی جمهوری اسلامی یک سرباز دیگر با نام علی شکری در پادگان نظامی سپاه بیجار جان سپرد.

24661کیهان نوین: اواخر روز جمعه گذشته در پادگان سپاه بیجار سربازی از اهالی ناحیه منفصل نایسر سنندج جان خود را از دست داد.

هویت این جوان علی شکری فرزند توفیق می‌باشد.

گزارشات حاکی از آن می‌باشد که سرباز یادشده از ناحیه سر هدف گلوله کلت قرار گرفته است.

یکی از بستگان این خانواده سنندجی در گفتگویی تأیید کرده که در صورتجلسه متوفی قید گردیده که حادثه مرگ علی شکری در اتاق افسر نگهبان به وقوع پیوسته است.

وی به شرط محفوظ ماندن هویتش اظهار داشت: روز چهارشنبه، پانزدهم بهمن‌ماه، علی پس از پایان مرخصی به مادرش گفته که در پادگان بیجار راحت نیست و بارها توسط دیگر سربازها و حتی فرمانده‌ها تهدید به مرگ شده و باید شرایط نقل او از بیجار به سنندج فرآهم شود.

همچنین فرمانده‌هان نظامی پادگان بیجار از ارائه جزئیات بیشتر به اعضای خانواده شکری امتناع کرده و همواره خودکشی را عامل مرگ فرزندشان عنوان می‌کنند.

خانواده سرباز سنندجی از مراجع ذیصلاح می‌خواهند که مرگ فرزندشان مورد پیگیری قضایی قرار گیرد زیرا مرگ علی را مشکوک و قتل عمد توصیف می‌کنند.

گفته شده که این جوان سنندجی در یک خانواده کم‌بضاعت بزرگ شده و در دوران کودکی پدرش را از دست داده است.

طی دو سال اخیر حداقل مرگ مشکوک چند سرباز در پادگان‌های نظامی، سنندج، اشنویه، سرپل‌ذهاب، ارومیه، و مسجد سلیمان گزارش شده است که تا کنون پیگیری جدی و قانونی برای چنین وقایع صورت نگرفته است.

کیهان نوین ققنوسی است که از خاکستر کیهان غصب شده توسط جمهوری اسلامی و فریاد آزادیخواهی ملت ایران متولد شده و با هدف مرتبط ساختن ایرانیان پراکنده در همه ی کشور ها و آگاه ساختن آنان از اوضاع و احوال و آنچه به ایران مربوط است، نفس می کشد.'