سایت خبری تحلیلی کیهان نوین
افزایش نگران کننده سرطان در استان خوزستان

افزایش نگران کننده سرطان در استان خوزستان

معاون سازمان داوطلبان جمعیت هلال احمر خوزستان، از افزایش ۵۰۰ درصدی! سرطان از سال ۱۳۷۵ تا ۱۳۹۱ در این استان خبر داد.

indexکیهان نوین: کاوه جاسب، معاون سازمان داوطلبان جمعیت هلال احمر خوزستان گفت: «سرطان ریه، معده و خون از شایع‌ترین سرطان‌ها در این استان است.»

سالانه حدود ۲۲ هزار نفر در این استان به دلیل مشکلات ناشی از آلودگی هوا و ریزگردها به بیمارستان و مراکز درمانی مراجعه می‌کنند.

آلودگی هوا به‌ویژه در نتیجه مصرف بنزین غیر استاندارد و ارسال پارازیت‌ روی شبکه‌های ماهواره‌ای، از جمله عواملی اعلام می‌شوند که آمار ابتلا به سرطان را بالا برده‌اند.

کاوه جاسب از سرطان به عنوان «یکی از بحران‌های عظیم کشور» نام برد و خواهان چاره‌اندیشی برای «پیشگیری و کنترل سرطان» شد.

سرطان سومین عامل مرگ‌ومیر ایرانیان است. اولین عامل، بیماری‌های قلبی و عروقی و دومین عامل تصادفات و سوانح برشمرده می‌شوند.

به‌گفته محمدرضا قوام‌نصیری، رئیس انجمن کلینیکال آنکولوژی سالانه ۳۵ هزار نفر در ایران بر اثر ابتلا به سرطان می‌میرند. شایع‌ترین موارد‌، سرطان پروستات، ریه، پستان، روده بزرگ و خون هستند.

همچنین علی مطلق، رئیس بخش سرطان وزارت بهداشت ایران هفته گذشته گفت که سالانه ۹۰ هزار مورد ابتلا به سرطان در ایران ثبت می‌شود.

کیهان نوین ققنوسی است که از خاکستر کیهان غصب شده توسط جمهوری اسلامی و فریاد آزادیخواهی ملت ایران متولد شده و با هدف مرتبط ساختن ایرانیان پراکنده در همه ی کشور ها و آگاه ساختن آنان از اوضاع و احوال و آنچه به ایران مربوط است، نفس می کشد.'