سایت خبری تحلیلی کیهان نوین

آغاز رزمایش سپاه پاسداران با انهدام ماکت ناو هواپیمابر آمریکایی در خلیج فارس

صبح روز چهارشنبه، ششم اسفند ماه، رزمایشی با نام «پیامبر اعظم ۹» توسط سپاه پاسداران جمهوری اسلامی، در تنگه هرمز و خلیج فارس اجرا شد که در آغاز این مانور، نیروهای سپاه ماکت یک ناو هواپیمابر آمریکایی را با صدها موشک منهدم کردند.

imagesکیهان نوین: نیروهای سپاه پاسداران در اولین ساعات برگزاری این مانور ماکت یک ناو هواپیمابر آمریکایی در «ابعاد واقعی» را با «صد‌ها راکت و ده‌ها فروند موشک» از جمله چند «موشک کروز و دو موشک بالیستیک» هدف قرار داده و منهدم کردند.

در این رزمایش «حدود ۳۰ فروند» شناور نیروی دریایی سپاه در منطقه تنگه هرمز اقدام به انجام عملیات مین‌ریزی کرده‌اند.

در همین رابطه خبرگزاری دولتی «ایرنا» گزارش داده است که موشک‌های بالیستیکی که سپاه در این مانور از آن استفاده کرده «از انواع زمین به دریا و زمین به زمین» بوده‌اند.

مقامات آمریکایی بارها نسبت به برنامه موشک‌های بالیستیک ایران که، به گفته آن‌ها، می‌توانند با خود کلاهک هسته‌ای حمل کنند ابزار نگرانی کرده‌اند.

«علی فدوی»، فرمانده نیروی دریایی سپاه ایران، روز ۱۶ اردیبهشت سال جاری در مصاحبه‌ای با خبرگزاری «فارس» گفته بود که نیروهای سپاه پاسداران برای غرق ناوهای غول‌پیکر آمریکایی تمرین‌های زیادی کرده و می‌توانند یک ناو این کشور را «ظرف ۵۰ ثانیه» غرق کنند.

فرمانده کل سپاه پاسداران نیز در این رزمایش گفته است: «قدرت بی‌نظیری ایجاد شده که ما دل‌مان نمی‌خواهد آن را به امتحان واقعی بگذاریم، ولی اگر خدای نکرده چنین روزی پیش بیاید، قطعن دریای عمان و تنگه هرمز و خلیج فارس در تسلط کامل نیروهای دریایی ایران است.»

شناورهای گشت ساحلی آمریکا از سال ۲۰۰۳ با هدف «اجرای قوانین بین‌المللی دریایی» در خلیج فارس مشغول گشت‌زنی هستند‌.

کیهان نوین ققنوسی است که از خاکستر کیهان غصب شده توسط جمهوری اسلامی و فریاد آزادیخواهی ملت ایران متولد شده و با هدف مرتبط ساختن ایرانیان پراکنده در همه ی کشور ها و آگاه ساختن آنان از اوضاع و احوال و آنچه به ایران مربوط است، نفس می کشد.'