سایت خبری تحلیلی کیهان نوین
١٥ مصدوم در درگیری میان نیروهای نظامی و مردم

١٥ مصدوم در درگیری میان نیروهای نظامی و مردم

 در درگیری چند روز قبل میان مردم و نیروهای نظامی جمهوری اسلامی برای قطع آب شرب روستای  “دلو” از توابع منطقه دول ارومیه  ١٥ نفر از نیروهای نظامی و مردم مصدوم شدند.

24153کیهان نوین: به گفته شاهدان عینی، چند روز قبل نیروهای نظامی جمهوری اسلامی جهت قطع آب آشامیدنی روستای “دلو” از توابع منطقه دول ارومیه رفته که با واکنش شدید ساکنین این روستا مواجه شدند.

شاهدان عینی گفته‌اند: شماری چشمگیری از نیروهای نظامی به محل اصلی منبع آب آشامیدانی روستای “دلو” رفته و با تهدید ساکنین این روستا خواسته‌اند آب آشامیدنی آنان را قطع کنند که این اقدام منجر به درگیری میان ساکنین روستا و نیروهای نظامی حکومتی می‌شود.

این منبع افزود: ابتدا نیروهای نظامی با باتوم و قنداق اسلحه ٧ زن و مرد این روستا را مصدوم و مردم نیز در واکنش به این بی‌حرمتی با نیروهای نظامی درگیری شدند.

در نتیجه این واکنش مردم، ٧ نفر از نیروهای نظامی زخمی گردیدند.

گفته می‌شود، این نیروها برای پراکنده کردن مردم و پایان دادن به درگیری از گاز اشک‌آور استفاده کرده‌اند.

در استان آذربایجان‌غربی به ویژه در اطراف ارومیه، ذخیره آب‌های زیرزمینی به شدت کاهش یافته و شماری از تالاب‌ها این منطقه نیز خشک شده‌اند.

طی مدت اخیر ساکنین روستای “دربند” منطقه دول ارومیه با کمبود آب آشامیدنی مواجه و نیروهای نظامی با همکاری اداره آب و فاضلاب درصدد بودند که با انتقال آب روستای دلو، آب آشامیدنی روستای دربند را تامین کنند.

یکی از ساکنین روستای “دلو” اظهار داشت “در صورت انتقال آب روستای دلو به روستای دربند ما دچار کمبود آب خواهیم شد”.

کمبود آب آشامیدنی در اکثر روستاهای مناطق کردنشین باعث شدە است که ساکنین این مناطق به آشامیدن و استفاده از آب‌های آلودە روی بیاورند و این نیز باعث شیوع بیماری‌های گوناگونی در میان آنان شدە است.

کیهان نوین ققنوسی است که از خاکستر کیهان غصب شده توسط جمهوری اسلامی و فریاد آزادیخواهی ملت ایران متولد شده و با هدف مرتبط ساختن ایرانیان پراکنده در همه ی کشور ها و آگاه ساختن آنان از اوضاع و احوال و آنچه به ایران مربوط است، نفس می کشد.'