سایت خبری تحلیلی کیهان نوین
عدم اجازه ورود کارشناس میراث‌فرهنگی به کاخ ثابت پاسال

عدم اجازه ورود کارشناس میراث‌فرهنگی به کاخ ثابت پاسال

مقامهای مربوطه دست به دست هم داده اند تا کاخ ورسای تهران را تخریب کنند.

کاخ ورسای تهرانکیهان نوین: کاخ ثابت پاسال یا همان کاخ ورسای تهران در آستانه تخریب است و آنچنان که از اقدامات مسوولین پیداست همه چیز را برای ساختن یک ساختمان تجاری بر جایگاه کاخ ورسای زیبای تهران مهیا کرده اند.

بنا به گزارشی از ایلنا، به کارشناس سازمان میراث فرهنگی اجازه ورود به این کاخ زیبا و با ارزش داده نشد.

معاون اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان تهران گفت: از ورود کارشناس سازمان میراث فرهنگی به کاخ ثابت پاسال ممانعت به عمل می‌آید.
برای اینکه بتوانیم از کاخ ثابت پاسال حفاظت کنیم و آن را به ثبت ملی برسانیم، نیاز است که گزارش کاملی از این بنا تهیه شود، به همین دلیل باید بتوانیم به این بنا ورود پیدا کنیم.
 سپیده سیروس‌نیا در مورد پیگیری‌های اداره میراث فرهنگی استان تهران برای حفاظت از کاخ ثابت پاسال در برابر تخریب و احداث ساختمانی 8 طبقه به جای آن گفت: ما موضوع حفاظت از این بنا را در شورای فنی اداره میراث فرهنگی مطرح کرده‌ایم و در حال پیگیری آن هستیم.

وی با بیان اینکه هیچ شبهه‌ای در ارتباط با ارزشمندبودن ویِژگی‌های معماری این بنا وجود ندارد، افزود: برای اینکه بتوانیم از کاخ ثابت پاسال حفاظت کنیم و یا حتی آن را به ثبت ملی برسانیم، نیاز است که گزارش کاملی از این بنا تهیه شود، به همین دلیل باید بتوانیم به داخل این بنا ورود پیدا کنیم، اما تاکنون از ورود کارشناس سازمان میراث فرهنگی به کاخ ثابت پاسال ممانعت به عمل آمده و اجازه ورود وی به ساختمان را نمی‌دهند.

معاون اداره میراث فرهنگی استان تهران افزود: در حال حاضر گروهی در کاخ ثابت پاسال مشغول به کار هستند و نگهبانان هم تاکنون اجازه ورود کارشناس میراث فرهنگی به داخل این بنا را نداده‌اند.

اما بنا بر این گزارش، معاون اداره میراث فرهنگی تهران اعلام نکرد که چه گروه و کسانی در این کاخ مشغول به کار هستند و چه کسانی به کارشناس سازمان میراث فرهنگی اجازه ورود نداده اند و مانع از ثبت این بنای با ارزش معماری می شوند.

نگرانی علاقمندان میراث تاریخی و فرهنگی ایران از آن است که مبادا این بنای ارزشمند معماری نیز به سرنوشت صدها و هزارها بنای ارزشمند فرهنگی و تاریخی ایران دچار شود، و دیگر برای آیندگان به جز یادی و تصویری چند از “کاخ زیبای ورسای تهران” چیزی برجای نماند.

کیهان نوین ققنوسی است که از خاکستر کیهان غصب شده توسط جمهوری اسلامی و فریاد آزادیخواهی ملت ایران متولد شده و با هدف مرتبط ساختن ایرانیان پراکنده در همه ی کشور ها و آگاه ساختن آنان از اوضاع و احوال و آنچه به ایران مربوط است، نفس می کشد.'