سایت خبری تحلیلی کیهان نوین
تکذیب خبر توافق دولت و قوه قضاییه بر سر عدم اجرای حکم فیلترینگ

تکذیب خبر توافق دولت و قوه قضاییه بر سر عدم اجرای حکم فیلترینگ

دادستان تهران گزارش‌ها درباره توافق دولت و قوه قضاییه بر سر عدم اجرای حکم فیلترینگ برخی از نرم‌افزارهای ارتباطی را تکذیب کرد و گفت که این نرم‌افزارها طبق دستور قضایی باید فیلتر بشوند.

1کیهان نوین: عباس جعفری دولت‌آبادی روز چهارشنبه ۲۴ دی گفت: «اخیرا برخی از سایت‌های خبری مطلبی دایر بر توافق روسای دو قوه قضاییه و مجریه برای مسکوت ماندن موضوع فیلترینگ نرم‌افزار‌های ارتباطی منتشر کرده بودند که این موضوع صحت ندارد».

به گفته او، «دستور دادستانی تهران خطاب به مراجع ذیربط در خصوص فیلتر کردن این قبیل نرم‌افزار‌ها همچنان به قوت خود باقی است و دستگاه‌های مربوطه موظف به اجرای دستورات قضایی صادره هستند».

اظهارات آقای دولت‌آبادی واکنشی به گزارش روز سه‌شنبه خبرگزاری مهر است که گزارش داده بود، حکم فیلترینگ شبکه‌های اجتماعی موبایل «به وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات به عنوان مجری ابلاغ شده اما این وزارتخانه برای اجرای آن دست نگه داشته است».

این خبرگزاری در ادامه گزارش خود بر اساس «شنیده‌ها» نوشته بود که «روسای دو قوه مجریه و قضاییه فعلا توافق کرده‌اند تا حکم فیلترینگ شبکه‌های اجتماعی مسکوت بماند».

اما دادستان تهران این گزارش را «خلاف واقع» نامیده و به رسانه‌هایی که آن را منتشر کرده‌اند «تذکر» داده است که از انتشار چنین اخباری خودداری کنند.

دستور قضایی برای فیلترینگ نرم‌افزارهای واتس‌اپ، لاین و تانگو چهارشنبه هفته گذشته صادر شد، اما سه روز پس از آن مصطفی پورمحمدی، وزیر دادگستری ایران گفت که هنوز در این ارتباط تصمیمی گرفته نشده است.

آقای پورمحمدی همچنین تاکید کرد که دولت در این زمینه قصد ایجاد محدودیت ندارد، اما به مسائل اخلاقی توجه دارد.

این مقام دولت ایران روز ۱۸ دی نیز گفته بود که در قوه قضاییه «شکایت‌های زیادی» از این «برنامه‌های ارتباطی» به دلیل «تهدید اخلاق اجتماعی و سلامت خانواده‌ها» مطرح شده است.

کیهان نوین ققنوسی است که از خاکستر کیهان غصب شده توسط جمهوری اسلامی و فریاد آزادیخواهی ملت ایران متولد شده و با هدف مرتبط ساختن ایرانیان پراکنده در همه ی کشور ها و آگاه ساختن آنان از اوضاع و احوال و آنچه به ایران مربوط است، نفس می کشد.'