سایت خبری تحلیلی کیهان نوین
کشته شدن یک شهروند با شلیک مستقیم توسط مرزبانان

کشته شدن یک شهروند با شلیک مستقیم توسط مرزبانان

یک شهروند کردِ مرزنشین، تعمدا و با شلیک مستقیم نیروهای مرزبانی جمهوری اسلامی کشته شد.

6503b8bba24ac83ccad201b1abf0e501_Lکیهان نوین: آزاد اطمانی اهل روستای کرد نشین دشوان از توابع سلماس، از روی عمد و با شلیک مستقیم نیروهای مرزبانی جمهوری اسلامی کشته شد.

روز دوشنبه ۱ دی ماه آزاد اطمانی فرزند افروز ۳۰ ساله و اهل روستای دشوان از توابع شهرستان سلماس، درمنطقه مرزی شهرستان سلماس روستای بروشخواران با کشور ترکیه مورد اصابت مستقیم گلوله مرزبانان قرار گرفت و کشته شد.

یک منبع مطلع در این خصوص گفت: «ماموران مراقب مرزی بی‌مهابا و به صورت عمدی به طرف این افراد شلیک می‌کنند و بدین وسیله سالیانه صد‌ها شهروند مرزنشین، کولبر و حیوانات باربر آنان را می‌کشند و مجروح می‌کنند.»

حمله به کولبران و شهروندان مرزنشین که ساکن برخی از فقیر‌ترین مناطق ایران هستند، استفاده از خشونت مرگبار علیه مردمی است که به واسطه فقر و شرایط بد و نامناسب اقتصادی خویش به این نوع فعالیت وادار شده‌اند.

کیهان نوین ققنوسی است که از خاکستر کیهان غصب شده توسط جمهوری اسلامی و فریاد آزادیخواهی ملت ایران متولد شده و با هدف مرتبط ساختن ایرانیان پراکنده در همه ی کشور ها و آگاه ساختن آنان از اوضاع و احوال و آنچه به ایران مربوط است، نفس می کشد.'