سایت خبری تحلیلی کیهان نوین
محکوم کردن آزار بی‌رحمانه اقلیت‌های دینی توسط پاپ

محکوم کردن آزار بی‌رحمانه اقلیت‌های دینی توسط پاپ

پاپ فرانسیس، در پیامی به مناسبت فرارسیدن سال نو میلادی با آرزوی صلح برای خاورمیانه، آزار بی‌رحمانه اقلیت‌های دینی در یک سال اخیر را به شدت محکوم کرد.

rasouli20130315080350150کیهان نوین: پاپ فرانسیس، رهبر کاتولیک‌های جهان، در پیامی و به مناسبت فرارسیدن سال نو میلادی با آرزوی صلح برای خاورمیانه،آزار بی‌رحمانه اقلیت‌های دینی در یک سال اخیر را به شدت محکوم کرد.

به گزارش روز پنج‌شنبه چهارم دی خبرگزاری فرانسه، پاپ فرانسیس در جمع مردمی که در میدان سنت پیترو جمع شده بودند، همچنین خواستار پایان دادن به خشونت‌ها علیه کودکان شده است.

سخنرانی امسال پاپ فرانسیس به مناسبت کریسمس در شرایطی انجام شد که جهان نظاره‌گر جنگ و خشونت‌های بنیادگرایان مذهبی است، به‌ویژه در عراق، سوریه، نیجریه و به تازگی نیز علیه کودکان دانش‌‌آموز در پاکستان.

این گزارش می‌افزاید پاپ فرانسیس بدون آن که نام گروه «حکومت اسلامی» را بیاورد، گفت که مسیحیان عراق و سوریه «برای مدتی بسیار طولانی از پیامدهای جنگ مداوم رنج برده‌اند» و دسته‌جمعی همراه با دیگر گروه‌های مذهبی و نژادی از «آزار بی‌رحمانه» در عذاب هستند.

وی افزود: «بسیاری انسان‌ها در این منطقه و همه جهان بی‌خانمان شده‌اند، تبعید گشته‌اند و پناهنده شده‌اند، چه بزرگسالان و چه افراد مسن».

رهبر کاتولیک‌های جهان سپس تاکید کرد که کشتار و گروگان‌گیری در خاورمیانه، نیجریه و هر کجای دیگر باید پایان یابد.

تنها دو هفته قبل با انتشار نتایج تحقیق مرکز بین‌المللی مطالعات افراط‌گرایی و بی‌بی‌سی مشخص شد که گروه‌های جهادگرای اسلامی تنها در ماه نوامبر بیش از پنج هزار نفر را کشته‌اندو حدود ۶۰ درصد این کشتار نیز توسط داعش و بوکوحرام انجام شده است.

۸۰ درصد این جنایت‌ها نیز در کشورهای عراق، نیجریه، افغانستان و سوریه رخ داده است.

پاپ با محکوم کردن این جنایات خواستار برقراری «صلح برای تمام خاورمیانه» و از جمله ادامه تلاش‌ها برای برقراری گفت‌وگو میان اسرائیلی‌ها و فلسطینی‌ها شد.

وی همچنین با اشاره به کشتار اخیر کودکان در پاکستان از خدواند برای خانواده‌های آنها طلب آرامش و صبر کرد.

هفته گذشته در جریان حمله افراد مسلح طالبان به مدرسه‌ای متعلق به ارتش پاکستان در پیشاور، ۱۴۹ نفر به قتل رسیدند که ۱۳۳ نفر آنان کودکان مدرسه‌ای بودند.

این رویداد به علاوه آن‌چه در سوریه، عراق و دیگر کشورهای جهان می‌گذارد باعث شد که یونیسف سال ۲۰۱۴ را سالی فاجعه‌بار برای کودکان اعلام کند به طوری که بیش از ۱۵ میلیون کودک در جهان گرفتار خشونت و آوارگی شده‌اند.

کیهان نوین ققنوسی است که از خاکستر کیهان غصب شده توسط جمهوری اسلامی و فریاد آزادیخواهی ملت ایران متولد شده و با هدف مرتبط ساختن ایرانیان پراکنده در همه ی کشور ها و آگاه ساختن آنان از اوضاع و احوال و آنچه به ایران مربوط است، نفس می کشد.'