سایت خبری تحلیلی کیهان نوین

تشکیل نیروی نظامی مشترک کشورهای عربی برای مقابله با جمهوری اسلامی

«خالد بن احمد آل خلیفه» تشکیل نیروی نظامی مشترک میان کشورهای حاشیه خلیج فارس را تائید کرد و هدف از آن را مقابله با داعش و جمهوری اسلامی توصیف کرد.

211کیهان نوین: خالد بن احمد آل خلیفه، با تائید تلاش کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس برای تشکیل نیروی نظامی مشترک، گفت این اقدام برای رویارویی با «تهدیدات» ناشی از گروه تروریستی داعش، جمهوری اسلامی و تحولات یمن صورت می‌گیرد. به گفته وی، مرکز فرماندهی این نیروی مشترک در عربستان خواهد بود.

وزیر خارجه بحرین گفت که این واحد فرماندهی مشترک ممکن است بعد از اجلاس شورای همکاری خلیج فارس که در ماه جاری میلادی در قطر برگزار می‌شود، آغاز به کار کند.

وی با بیان این ادعا که فعالیت‌های این نیروی مشترک تدافعی و در هماهنگی با فرماندهی دریایی شورای همکاری در بحرین و فرماندهی هوایی این شورا در عربستان است، گفته است: «چند پارگی عراق و وضعیت بد سوریه را ببینید. اگر افغانستان مکتب اولیه تروریست‌ها بود، سوریه و عراق دانشگاه آن‌ها بوده‌اند. این‌ها تهدیداتی جدی هستند و افراد زیادی از کشورهای ما به آنجا رفته و به آن‌ها پیوسته‌اند.»

بن احمد گفت: نیروی نظامی مشترک کشورهای عربی که اولین بار دو سال قبل مورد بحث قرار گرفته بود، «از حالا به بعد» هماهنگی‌های خود را برای مقابله با «تهدید فزاینده جمهوری اسلامی و ناآرامی‌ها در یمن» آغاز می‌کند.

وی به مذاکرات هسته‌ای جمهوری اسلامی و گروه 1+5 نیز پرداخته و گفته است که کشورهای منطقه از یک توافق «خوب» با جمهوری اسلامی استقبال می‌کنند، اما اگر سیاست‌های جمهوری اسلامی در منطقه تغییری نکند، تحریم‌های غرب علیه تهران باید همچنان ادامه یابد.

کیهان نوین ققنوسی است که از خاکستر کیهان غصب شده توسط جمهوری اسلامی و فریاد آزادیخواهی ملت ایران متولد شده و با هدف مرتبط ساختن ایرانیان پراکنده در همه ی کشور ها و آگاه ساختن آنان از اوضاع و احوال و آنچه به ایران مربوط است، نفس می کشد.'