سایت خبری تحلیلی کیهان نوین
کشته‌شدن معلم بروجردی و عدم پاسخگویی مسولین

کشته‌شدن معلم بروجردی و عدم پاسخگویی مسولین

معلم فیزیک بروجردی در حال تدریس در کلاس درسش به ضرب چاقو کشته شد.

محسن خشخاشیکیهان نوین: شش روز از کشته شدن محسن خشخاشی، معلم فیزیک، به دست دانش‌آموزش در شهر بروجرد استان لرستان می‌گذرد اما هنوز هیچ شرح دقیقی از آنچه اتفاق افتاده منتشر نشده است. کشته شدن این معلم فیزیک، معلمان و فرهنگیان کل کشور را تحت تاثیر قرار داده، و خواهان پاسخگویی و رسیدگی سریع مسولین مربوطه هستند.

به نقل از گزارش رادیو زمانه در این راستا، همکاران این معلم در تشییع پیکرش حضور گسترده‌ای داشتند و تا به امروز چند تجمع‌ در مقابل اداره آموزش و پرورش بروجرد شکل گرفته است. فرهنگیان سراسر کشور نیز بیانیه‌ای در خصوص این واقعه منتشر کرده‌اند.

روایت کلی که تا به امروز، پس از گذشت نزدیک به یک هفته، در بین مردم  پخش شده هنوز این است که محمد.ک، ۱۶ ساله و دانش‌‌آموز سال اول دبیرستان، یکم آذرماه سال جاری، یک روز پس از دیدن نمره پایین فیزیک در کارنامه ۴۵ روزه‌اش، به همراه پدرش برای گرفتن مرخصی یک روزه به مدرسه می‌رود.

حدود ساعت ۱۱ صبح، محمد از پدرش جدا می‌شود و به محسن خشخاشی، معلم فیزیک، که در حال تدریس بوده، حمله می‌کند و او را با چاقو می‌زند. و معلم مذکور همان شب در بیمارستان جان خود را از دست می دهد.

محمد که هویتش تا کنون فاش نشده و تنها با نام محمد ک. معرفی شده است، از قبل یک چاقوی آشپزخانه‌ در زیر پیراهن خود پنهان کرده بود.

این دانش آموز پس از مجروح ساختن معلم فیزیک، بلافاصله می‌گریزد و نیروهای انتظامی نیز تاکنون موفق به دستگیری او نشده‌اند. در حال حاضر پدر و پدربزرگ محمد در بازداشت به‌سر می‌برند. اما هنوز مشخص نیست به چه دلیل و بر اساس کدام قانون پدر و پدربزرگ فرد متهم به قتل، بازداشت شده‌اند.

انتشار خبر مرگ معلم فیزیک، با واکنش گسترده فرهنگیان در فضای مجازی همراه بوده است. معلمان حاکمیت را متهم کرده اند و معتقدند که رواج خشونت لجام‌گسیخته در جامعه، نتیجه سیاست‌های نظام حاکم است.

نیروهای امنیتی نیز همانند همیشه با نگاه امنیتی به تشییع پیکر او اجازه ندادند تا مراسم مربوطه طبق برنامه‌ریزی انجام شود.

مدیر آموزش و پرورش بروجرد هم به جای حمایت از معلمان، به سخنگوی نیروهای امنیتی تبدیل شد و چندین بار به بیمارستان و مدرسه رفته و از معلمان دبیرستان حافظیه و همکاران خشخاشی خواسته ماجرا را خبری نکنند.

کیهان نوین ققنوسی است که از خاکستر کیهان غصب شده توسط جمهوری اسلامی و فریاد آزادیخواهی ملت ایران متولد شده و با هدف مرتبط ساختن ایرانیان پراکنده در همه ی کشور ها و آگاه ساختن آنان از اوضاع و احوال و آنچه به ایران مربوط است، نفس می کشد.'