سایت خبری تحلیلی کیهان نوین

زنان ایرانی منشاء معضلات و مسایل عدیده در جمهوری اسلامی!

مشاور وزیر کشور در امور زنان و خانواده، با اشاره به افزایش بی وقفۀ شمار زنان در دانشگاه ها، روی آوری فزایندۀ زنان به “تجرد قطعی” و یا افزایش نرخ طلاق و همزمان افزایش سن ازدواج، نتیجه گرفته است که همۀ این تحولات منشاء مشکلات و مسائل عدیده است!

imagesکیهان نوین: فهمیه فرهمندپور، مشاور وزیر کشور در امور زنان و خانواده، امروز گفت که مشکلات ویژه زنان ایران از جنس اقتصادی نیست، بلکه ریشه در نوع نگاه به مسألۀ زن و خانواده در ایران دارد.

او سرفصل اصلی مشکلات زنان ایران را کاهش نرخ ازدواج و افزایش همزمان نرخ طلاق دانست و گفت : افزون بر این “شاهدیم که متوسط سن ازدواج در کشور در حال افزایش و متوسط سن طلاق در حال کاهش است.”

مشاور وزیر کشور در ادامه گفت : اکنون لایه اجتماعی از دختران در کشور شکل گرفته که به “تجرد قطعی” رسیده اند و دیگر “امیدی به ازدواج این دختران وجود ندارد.”

او اضافه کرد : در حال حاضر 9 تا 10 درصد معتادان کشور را زنان تشکیل می دهند و متوسط سن اعتیاد زنان به 27 سال کاهش یافته و غالب زنان معتاد نیز نه از مخدرهای سنتی، بلکه از مخدرهای صنعتی استفاده می کنند.

فهمیه فرهمندپور سپس تصریح کرد که مهاجرت به شهرها “زنانه تر شده” و امروز دختران که برای تحصیل به شهرهای ایران مهاجرت می کنند به زندگی مجردی روی می آورند که خود از نظر مشاور وزیر کشور ایران به دلایل فرهنگی معضلاتی ایجاد می کند.

وی همچنین گفت که برغم سخت گیری ها هم اکنون 60 درصد ظرفیت دانشگاه های کشور به دختران اختصاص دارد که همین باز به گفتۀ مشاور وزیر کشور ایران “خود تبدیل به یک مسئله شده است.” وی سیاست سهمیه بندی برای جلوگیری از ورود گستردۀ دختران به دانشگاه ها را “نادرست ترین شیوۀ مدیریت” این مسأله خواند، بی آنکه بگوید که افزایش حضور دختران در دانشگاه ها چه مشکل یا مسئله ای را به وجود می آورد.

فهمیه فرهمندپور در پایان گفت که اگر گرایش دختران به ادامۀ تحصیل در دانشگاه ها بیشتر از پسران است، علت آن این است که دختران به جز ادامۀ تحصیل با گزینۀ دیگری روبرو نیستند، هر چند ادامۀ تحصیل در دانشگاه ها به گفتۀ مشاور وزیر کشور تنها چهار سال بلاتکلیفی دختران را به تأخیر می اندازد و در پایان مشکلات شان را پیچیده تر می سازد.

کیهان نوین ققنوسی است که از خاکستر کیهان غصب شده توسط جمهوری اسلامی و فریاد آزادیخواهی ملت ایران متولد شده و با هدف مرتبط ساختن ایرانیان پراکنده در همه ی کشور ها و آگاه ساختن آنان از اوضاع و احوال و آنچه به ایران مربوط است، نفس می کشد.'