سایت خبری تحلیلی کیهان نوین
اسیدپاشی به صورت رییس بیمارستان ضیاییان تهران

اسیدپاشی به صورت رییس بیمارستان ضیاییان تهران

بازهم اسیدپاشی و ناامنی در ایران، اما اینبار قربانی یک پزشک سرشناس است.

اسیدپاشیکیهان نوین: در پی ناامنی های متعدد و اسدپاشی های زنجیره ای ماهها و هفته های اخیر، دیروز نیز خبری منتشر شد مبنی بر اینکه چاقوکشان در جهرم به چند دختر دانشجو حمله کردند. و در ادامه این ناامنی ها این بار شاهد یک مورد اسیدپاشی دیگر در تهران بودیم. اما این بار قربانی یک پزشک سرشناس ایرانی است.

دکتر سیامند انوری، رییس بیمارستان ضیاییان در تهران پس از کار روزانه به خانه‌اش برمی‌گشت که دو موتورسوار مقابل در منزل مسکونی‌اش به او حمله کردند و به صورتش اسید پاشیدند. او اکنون در بیمارستان فارابی تحت درمان قرار دارد.

شامگاه گذشته حسین ساجدی نیا، فرمانده انتظامی تهران بزرگ به خبرگزاری جمهوری اسلامی ایران (ایرنا) خبر داد که دو موتورسوار، دکتر سیامند انوری را تعقیب کرده‌اند و هنگامی که او به منزلش در تهران رسیده و از اتوموبیلش پیاده می‌شده است، به صورت او اسید پاشیده‌اند.

عباس زارع‌نژاد، رییس مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت بهداشت به خبرگزاری مهر اطلاع داده که چشمان دکتر سیامند انوری آسیب دیده است. او در بیمارستان فارابی تحت درمان قرار دارد و ظاهرا آسیب چشم چپش جدی‌تر است.

ایرج حریرچی، معاون کل وزارت بهداشت به نمایندگی از سوی وزیر بهداشت به بیمارستان فارابی رفته و بر درمان سیامند انوری نظارت دارد.

بیمارستان ضیاییان یک بیمارستان دانشگاهی – درمانی در تهران است که ۱۵۵ تخت ثابت دارد و انواع بیماری‌های عمومی و اطفال را درمان می‌کند. هنوز پلیس به انگیزه اسیدپاشان پی نبرده‌ است.

برخی رسانه‌های نزدیک به مراجع امنیتی گزارش داده‌اند که «ضد انقلاب» تلاش می‌کنند این حملات را متوجه نیرو‌های بسیج کرده و «سناریوی» اسید‌پاشی‌های اصفهان را تکرار کنند.

اما در مقابل عده ای دیگر نیز معتقدند رژیم اسلامی برای انحراف افکار عمومی و اینکه نشان دهد قربانیان این خشونت ها و اقدامات تروریستی تنها زنان و دختران نیستند، دست به اینگونه اقدامات می زنند تا افکار مردم را از تروریسم مذهبی شیعه که در ایران در حال گسترش است، منحرف کنند.

کیهان نوین ققنوسی است که از خاکستر کیهان غصب شده توسط جمهوری اسلامی و فریاد آزادیخواهی ملت ایران متولد شده و با هدف مرتبط ساختن ایرانیان پراکنده در همه ی کشور ها و آگاه ساختن آنان از اوضاع و احوال و آنچه به ایران مربوط است، نفس می کشد.'